آخرین اخبار

اما و اگرهای رانت خواری در پروژه جمعه بازار یاسوج

برخی معتقدند در تعیین قیمت غرفه‌های محل جدید جمعه بازار یاسوج توسط سرمایه گذار تخلف صورت گرفته است که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان و متولیان ورود کرده و اجازه ندهند حقی از غرفه‌داران اجحاف شود. سال ۸۹ با هدف ساماندهی جمعه بازار یاسوج به دلیل عدم رعایت ایمنی و وجود استانداردهای لازم زمینی […]

اشتراک گذاری
02 February 2019
کد مطلب : 25544

برخی معتقدند در تعیین قیمت غرفه‌های محل جدید جمعه بازار یاسوج توسط سرمایه گذار تخلف صورت گرفته است که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان و متولیان ورود کرده و اجازه ندهند حقی از غرفه‌داران اجحاف شود.

سال ۸۹ با هدف ساماندهی جمعه بازار یاسوج به دلیل عدم رعایت ایمنی و وجود استانداردهای لازم زمینی متعلق به بانک صادرات با کاربری فرهنگی-ورزشی به یک سرمایه گذار با هدف ساماندهی جمعه بازار با قیمت مناسب و با نگاه مثبت شهرداری در زمینه اخذ پروانه ساخت و تغییر کاربری از فرهنگی-ورزشی به تجاری-مسکونی واگذار شد.

 

شهرداری در کمترین زمان ممکن با برگزاری کمیسیون ماده ۵ زمینی واگذار شده به سرمایه گذار با کاربری فرهنگی-ورزشی را تغییر کاربری داد ولی بعد از مدتی مشخص شد که سرمایه گذار به نوعی به چیزی غیر از ساماندهی جمعه بازار فکر می‌کند تا جایی که به سراغ بنگاه‌های معاملاتی رفت تا خرید و فروش را آغاز کند.

زندگی را به کام بیش از ۹۰۰ غرفه دار در جمعه بازار یاسوج تلخ کرده‌اند و هر روز از تعطیلی این محل امرار و معاش بیش از ۴ هزار نفر حرف می‌زنند در حالی هنوز تکلیف سرمایه گذار محل جدید جمعه بازار را مشخص نشده است.

سرمایه گذار بنا دارد هر غرفه ۱۴ متری در بازارچه جدید را نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان فروش کند در حالی کار خاصی از نظر سازه و مصالح بکار رفته شده در این غرفه‌ها انجام نشده و همین امر سبب شده جمعه بازارهای تمایلی به حضور در محل جدید نداشته باشند و از این وضعیت نیز نگران هستند.

در اینکه جمعه‌ بازاری ها جزو قشر ضعیف و آسیب پذیر هستند شکی نیست و تمامی مسئولان به این مهم واقف هستند ولی چرا در این زمینه به طور حجدی ورود نمی‌کنند و پرونده این سرمایه گذار را از صفر تا ۱۰۰ بررسی نمی‌کنند خود جای سوال دارد.

بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ غرفه از بازارچه جدید یاسوج توسط سرمایه گذار فروش شده در حالی هنوز تکلیف جمعه بازاری‌ها مشخص نشده است و به نوعی باید گفت این اقدام نوعی رانت است.

تعیین قیمت غرفه‌های بازارچه جدید یاسوج توسط ۳ کارشناس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین واگذار شده بانک صادرات به سرمایه گذار با هدف ساماندهی جمعه بازار از فرهنگی-ورزشی تغییر کاربری یافت.

عزیز فیلی با بیان اینکه از اول قرار بوده سرمایه گذار ۴۸۷ غرفه در اختیار جمعه بازاری‌ها قرار دهد،  افزود: جمعه بازاری‌ها تمایلی برای حضور در بازارچه جدید به دلیل گران بودن غرفه‌ها ندارند.

وی افزود: در آخرین تصمیم اتخاذ شده باید ۳ کارشناس به نمایندگی از شهرداری یاسوج، سرمایه گذار و جمعه بازاری‌ها نسبت به تعیین قیمت غرفه‌های بازرارچه جدید اقدام کنند و باید به یک قیمت متعادل با توجه به امتیازهای داده شده به سرمایه گذار برسند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته باید غرفه‌های بازارچه جدید به جمعه بازار‌ها با تخفیف و به صورت اقساط واگذار شود./تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *