آخرین اخبار

محسن هاشمی: پدرم زنده است

آنها‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬گچساران‭ ‬شعار‭ ‬مرگ‭ ‬بر‭ ‬هاشمی‭ ‬دادند‭. ‬بعضی‭ ‬اتفاقات‭ ‬حاکیست‭ ‬که‭ ‬انگار‭ ‬ایشان‭ ‬هنوز‭ ‬زنده‭ ‬است‭!‬

اشتراک گذاری
09 January 2019
کد مطلب : 24912

 

روزنامه جام جم در دومین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفتگویی با پسر بزرگ او انجام داده که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید:

دو سال از درگذشت آیت‌اهاشمی می‌گذرد. فقدان ایشان بعنوان یک شخصیت تاثیرگذار و بانفوذ در فضای سیاسیاجتماعی کاملا مشهود بوده است. این خلأ برای خانواده و مشخصا شما چگونه بوده است؟

بعد از رحلت ابوی اتفاقاتی افتاد که به من این احساس را می‌دهد که گویی پدرم بر اوضاع و احوال‌مان حاضر و ناظر است. تحولات در حوزه‌های مختلف به‌قدری سریع اتفاق می‌افتد‌- به‌خصوص اتفاقات ویژه- که آدم احساس می‌کند ایشان هنوز در قید حیات هستند و اثرگذاری دارند. لذا اگر ایشان از در وارد شوند، دیگر نمی‌پرسم: کجا بودید؟ چون احساس می‌کنم هستند و فقط یک سلام و علیک عادی می‌کنیم و مثل دوران سابق صحبت می‌کنیم و اصلا به ایشان نمی‌گوییم که نبودید. انگاری که سفری رفته و برگشته‌اند. من فکر می‌کنم ابوی اصلا نرفته که بخواهد برگردد.

پس سازندگان مستند اهاشمی زنده است، پر بیراه نگفته‌اند؟

خیلی‌ها هم هنوز رفتن ایشان را باور ندارند. مثلا همین افرادی که فیلم هاشمی زنده است را ساخته‌اند، یا آنها که در گچساران شعار مرگ بر هاشمی دادند. بعضی اتفاقات حاکیست که انگار ایشان هنوز زنده است!

شما رفتار مردم، نظام و جریانات سیاسی در ماجرای رحلت ایشان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

وقتی رحلت ابوی اتفاق افتاد، مردم انتظار چنین حادثه‌ای را نداشتند و ناگهان دچار شوک عجیبی شدند. حتی کسانی که جلوی بیمارستان جمع شده بودند، باور نمی‌کردند. اتفاقاتی هم که بعد از رحلت افتاد و روشی که نظام در برابر آن برگزید، بسیار هوشمندانه بود و به عنوان یک شخصیت برجسته نظام و در چارچوب حاکمیت، با ایشان برخورد شد و همه اقداماتی که باید در تجلیل از یکی از سران و شخصیت‌های بالای کشور شکل می‌گرفت، درباره ایشان انجام شد که واقعا جای تشکر هم دارد مخصوصا از رهبر معظم انقلاب. تشییع ایشان هم واقعا باورکردنی نبود و مردم انصافا حق ایشان را ادا کردند و این مسأله باعث آبروی جمهوری اسلامی و خانواده ایشان شد.

رحلت ایشان در صحنه‌های سیاسی هم منشاء اثر شد

بله. تأثیراتی که بعد از رحلت ایشان چه در امر انتخابات ریاست جمهوری و چه حتی در شورای شهر گذاشت، بسیار مشهود است و رأیی که مردم به من دادند، به اعتبار ایشان بود و رأی خود من نبود. عزتی بود که مردم برای ایشان قائل بودند و آن رأی، رأی عزتمندانه آیت‌ا… هاشمی بعد از رحلتشان فرض می‌شود و نه رای بنده، که البته در تهران رکوردی تاریخی بود.

 

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *