آخرین اخبار
اشتراک گذاری
12 December 2018
کد مطلب : 23985

نشست بررسی مشکلات ایستگاه های پمپاژ، مخازن و اتفاقات آب  با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر  بهره‌برداری آب  شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، هیئت همراه، رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان و کارکنان این اداره  آبفا در اداره آب و فاضلاب دوگنبدان برگزار شد.

 در این نشست سید بهنام پاد با بیان اینکه کل خطوط آبرسانی گچساران ۲۹۰ کیلومتر است، اظهار کرد:  شبکه توزیع آب ۲۳۲ کیلومتر و خطوط انتقال آب ۵۸ کیلومتر است.

 رئیس اداره آبفا دوگنبدان ادامه داد: خط انتقال آب از امامزاده جعفر تا گچساران ۱۸ کیلومتر است که شامل ۹ کیلومتر لوله ۳۰ اینچ فولادی و ۹ کیلومتر لوله ۲۴ اینج فولادی است.

 وی ادامه داد: همچنین خط انتقال  آب از خیرآباد تا گچساران به طول ۴۰ کیلومتر که از ایستگاه ۱و۲ خیرآباد تا سعادت آباد ۲۲ کیلومتر و از ایستگاه ۲ سعادت آب تا شهر دوگنبدان ۱۸ کیلومتر است.

 این مسوول با بیان اینکه شهر دوگنبدان دارای ۴ مخزن ذخیره آب است، گفت: ۲ مخزن هزار و ۲ هزار متر مکعبی در منطقه طالقانی و یک مخزن ۵ هزار متر مکعبی در پانصد دستگاه و همچنین یک مخزن ذخیره آب  ۵ هزار متر مکعبی در کوی دانشگاه است.

 پاد اذعان کرد: آبرسانی به گچساران توسط ۳ ایستگاه پمپاژ صورت می گیرد که از این تعداد ایستگاه ها در منطقه امامزاده جعفر ۷ دستگاه پمپ که تعداد ۵ دستگاه فعال، در منطقه خیرآباد ۴ دستگاه پمپ که دو دستگاه فعال و در منطقه سعادت آباد ۴ دستگاه پمپ که ۳ دستگاه آن فعال است.

 وی افزود: دبی هر دستگاه ۵۰۰ متر مکعب در ساعت است.

 رئیس آبفای دوگنبدان  در ادامه با اشاره به مشکلات واحد تاسیسات و شبکه آب گچساران عنوان کرد:  عدم نصب کنتور در ورودی و خروجی ایستگاه های پمپاژ آب در خیرآباد و سعادت آباد، عدم ساخت شاسی جهت پمپ ها و موتورها، عدم راه اندازی سیستم حفاظت الکتریکی ایستگاه ها، نداشتن سیستم تله متری و ارتباطی مناسب، عدم تحویل نقشه های برقی تاسیسات، عدم خرید زمین جهت ایستگاه ها و طول مسیر خط انتقال، عدم ارائه اسناد و مدارک و مستندات حقوقی، اجرای بخشی از خط انتقال در سیستم رودخانه که موجب خوردگی و مشکلات عدیده می شود، اجرا نکردن سیستم حفاظت کاتدیک برای خط انتقال، نداشتن جاده دسترسی خط انتقال ایستگاه ها به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر از جمله مشکلات ایستگاه های پمپاژ  این شهرستان است.

 وی به شبکه آب و فاضلاب شهری اشاره و ابراز کرد: قریب بر ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع فلزی در مناطق بافت فرسوده که صعب العبور بوده و نیاز به تعویض دار و در حال حاضر فرسوده است.

 پاد عنوان کرد: در مناطق بافت فرسوده شهری از جمله محله های سادات، رادک شبکه فاضلاب اجرا شده لیکن به دلیل بازسازی توسط دستگاه های سنگین شبکه فاضلاب تخریب شده و نیاز به تعویض کامل دارد.

 رئیس اداره آبفا دوگنبدان گفت: برخی از خطوط اصلی و فرعی در داخل شهر در زیر منازل قرار دارند که  می بایست این خطوط جا به جا و به داخل معابر منتقل شوند.

 این مسوول در ادامه عنوان کرد: عدم اجرای دسترسی به خطوط انتقال آب از امازاده جعفر تا شهر دوگنبدان، عدم تملک مسیر اجرای خط انتقال آب چاه ها و ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر، واگذاری امتیاز حفر چاه از سوی امور آب به کشاورزان و کارخانجات و مرغداری ها که موجب کاهش سطح آب چاه های امازاده جعفر شده است و همچنین نداشتن سیستم تله متری و سیستم ارتباطی از جمله مشکلات تاسیسات و شبکه های آب در این شهرستان است.

 پاد در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۶ پیمانکار در حوزه آب و فاضلاب در شهر دوگنبدان در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: هم اکنون در بخش آب ۶ پیمانکار و در بخش انشعابات فاضلاب ۴۰ پیمانکار فعالیت دارند.

 وی به اصلاح و توسعه شبکه آب اشاره و اذعان کرد: در سال ۹۵ بیش از ۱۷ کیلومتر اصلاح، توسعه و خط انتقال آب، در سال گذشته ۲۱ کیلومتر ۳۸۸ متر و در سالجاری ۱۵ کیلومتر و۴۶۷ متر اصلاح، توسعه و خط انتقال انجام گرفته است.

 رئیس آبفا دوگنبدان با بیان اینکه محل تامین این اعتبارات از محل اعتبارات عمرانی بوده است، گفت: هم اکنون شهر دوگنبدان دارای ۳۴ هزار و ۴۲۶ مشترک آب دارد.

پاد با بیان اینکه در بافت فرسوده دوگنبدان ۲۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب باقی مانده است، اظهار کرد: از سال ۹۵ تا کنون ۵ کیلومتر اصلاح شبکه از محل اعتبارات عمرانی صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ پیمانکاردر حوزه فاضلاب  در شهر دوگنبدان فعالیت دارند، گفت:  از سال ۹۵ تا کنون بیش از ۴۱ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب از محل اعتبارات ملی در شهر دوگنبدان انجام گرفته است.

 این مسوول با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر خط انتقال رینگ مخازن انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: خط انتقال رینگ مخازن با اعتباری به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی صورت گرفته است.

 رئیس اداره آبفا دوگنبدان به تصفیه خانه فاضلاب گچساران اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر گچساران با اعتباری به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ افتتاح شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *