آخرین اخبار
اشتراک گذاری
10 December 2018
کد مطلب : 23850

کوچک سازی، برون سپاری و استفاده از تکنولوژی های جدیی گوشه ای از عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در کاهش هزینه ها و تحقق فرامین اقتصاد مقاومتی بوده است.

فیض اله پاسره در بازدید کارشناسان اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه استان از شرکت آب و فاضلاب روستایی، اظهار داشت: در زمینه نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی با قابلیت ذخیره سازی برق، اولین دستگاه دولتی در استان و دومین در میان شرکت های آب و برق کشور بودیم.

پاسره گفت: این پنل خورشیدی متشکل از ۳۴ پنل ۳۲۰ ولتی است که روزانه در اوج مصرف ۶ ساعت بازدهی مفید دارد و قابلیت ذخیره سازی ۱۲۰ کیلوولت ساعت برق را دارد و در شب و روزهای ابری که خورشید نیست، از این ذخیره استفاده می کند و در نهایت اگر ذخیره به پایان برسد به برق شهر متصل می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان افزود: اکترولیز نمک طعام را نیز برای اولین بار در استان عملیاتی کردیم، در این روش گند زدایی آب به جای استفاده مستقیم از کلر به وسیله نمک و در خود آب صورت می گرد، این روش هم کم خطر تر و هم با هزینه بسیار کمتری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ۱۷ دستگاه الکترولیز نمک طعام برای گند زدایی آب در مجتمع های آبرسانی استان نصب شده است، ۶ دستگاه جدید نیز خریداری شده و در صف راه اندازی است.

پاسره بیان کرد: خرید و نصب ۲۱ دستگاه کنتور هوشمند از دیگر اقدامات ما در چند سال اخیر بود که به میزان قابل توجهی از هزینه های آبرسانی کاست و هدر روی آب را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

وی در حاشیه این بازدید به گوشه ای از اقدامات آب و فاضلاب روستایی هم اشاره کرد و افزود: راه اندازی سامانه قرائت آنلاین، صدور آنی و پرداخت در محل قبوض، برون سپاری خدمات و آبرسانی سیار، خرید لوله و ماشین آلات به بخش خصوصی، راه اندازی سامانه برخط موقعیت تاسیسات آب (web GIS) و تعریف دقیق فرایندهای خرید و انجام پروژه های عمرانی تنها بخشی از برنامه های ما برای پیشبرد بهتر امورات، کاهش هزینه ها و البته خدمات رسانی بهینه به روستائیان عزیز کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

به گزارش روابط عمومی آبفار، کارشناسان حوزه اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه استان در این بازدید از تاسیسات نوین شرکت در کاهش هزینه ها و بهبود راندمان کاری، دیدن کردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *