آخرین اخبار
اشتراک گذاری
05 December 2018
کد مطلب : 23638
رئیس سازمان مدیریت و‌برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۸ درصدی بودجه پژوهشی استان در سال جاری خبر داد.

 علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست کارگروه پژوهش بر برگزاری مطلوب نمایشگاه هفته پژوهش تاکید کرد و گفت: تبلور تمام فعالیت‌های حوزه پژوهش و همچنین عرصه تولید علم در نمایشگاه هفته پژوهش عرضه می‌شود و باید همه دستگاه‌های عضو بر برگزاری مطلوب آن تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ظرفیت همه ادارات و بخش خصوصی استفاده شود، گفت: پژوهش‌ها در استان کاربردی، ماموریت‌گرا و تقاضا محوری باشد.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ یاسوج تا ۱۸ آذر اقدام به جمع‌بندی نهایی در مورد مکان نمایشگاه هزینه مورد نیاز و میزان اعتبار لازم کند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ادارات از محل اعتبارات پژوهش خود برای برپایی نمایشگاه استفاده کنند، دانشگاه از محل اعتبارات پژوهش هزینه کند  و در صورت کمبود اعتبار سازمان برنامه و بودجه کمک کند.

احمدی افزود: برای تجهیز و آماده‌سازی نمایشگاه از توان بخش خصوصی و شرکت نمایشگاهی استان استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه مدیران دغدغه پژوهش و نقش آن در توسعه استان را داشته باشند.

در ادامه حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبارات حوزه پژوهش استان در سال گذشته ۴۷۰ میلیون تومان بود که از این میزان ۳۳۱ میلیون هزینه شد و در خصوص عدم هزینه‌کرد بقیه اعتبارات دستگاه‌های عضو پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: امسال ۵۵۰ میلیون تومان به حوزه پژوهش استان اختصاص یافته که نسبت به مدت سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

این مسوول تصریح کرد: پژوهش سال ۹۷ در ۷ حوزه کشاورزی و منابع آب، محیط زیست و توسعه پایداری، فضای کسب و کار، گردشگری، نظام درآمد و هزینه آمایش سرزمین و نظام سکونت‌گاهی و اقتصاد دانش بنیان محور تدوین شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: این ۷ محور به فراخوان گذاشته می‌شود و باید پژوهشگران برای آنها پروپزال تهیه کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *