آخرین اخبار
اشتراک گذاری
03 December 2018
کد مطلب : 23520

جلسه شوزای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد.

 رعایت عدالت جنسیتی به ویژه در پست های مدیریتی یکی از مهم ترین محورهای سخنان ابتکار در کهگیلویه و بویراحمد بود.

معاون رییس جمهور گفت : ما آن چیزی که در مبانی داریم بحث عدالت است اما آن چیزی که در عمل اتفاق می افتد تفاوت دارد که بخشی از آن مربوط به فرهنگ است، باید به زنان اعتماد کرد و در پست های مدیریتی عدالت جنسیتی را رعایت کرد.

ابتکار ادامه داد: در کنار حمایت از سازمان های مردم نهاد ، و در کنار این لباس های زیبا پیشنهاد می شود، در ادارات هم آقایان و هم بانوان از لباس سنتی استفاده کنند .

معاون رییس جمهور در امور بانوان گفت :چرا نباید از این زیبایی ها و رنگ ها استفاده نشود، هزینه ها را سعی می کنیم تامین کنیم ، هرمزگان نیز همین ماک را با موفقیت انجام داد.

معاون اقتصادی ضمن استقبال از سخنان معصومه ابتکار پیشنهاد داد: پوشیدن لباس محلی ابتدا باید از طرف بانوان حوزه استانداری آغاز شود

 

۳۰ درصد پست های مدیریتی برای بانوان

 

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری از هدفگذاری دولت برای تحقق پوشش ۳۰ درصد از پست های مدیریتی در سطح ستادی و استانها با محوریت حوزه بانوان خبر داد.

معصومه ابتکار ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: ۴۱ ‌درصد کارمندان دولت را زنان تشکیل می دهند و هدفگذاری دولت بر این است که ۳۰ درصد پست های مدیریتی در سطح ستادی و استان ها در حوزه بانوان قرار گیرد.

ابتکار با بیان اینکه یکی از شاخصه های مهم جهانی و موفقیت دولتها مسئله کارامدی است، گفت: دولت باید بتواند در قبال مسئولیت ها کارایی لازم را داشته باشد و تهدیدات و آسیبها را تبدیل به فرصت کند.

وی افزود: این شاخصه ای است که دولت دوازدهم با توجه به خروج آمریکا از برجام، تحریم ها و هجمه های مختلف توانست در موضوع کار آمدی و ارتقای سطح کارایی و خدمت به مردم خوب عمل کند.

ابتکار بی اعتماد سازی مردم نسبت به دولت را از جمله اقدامات دشمن دانست و بر کارآمدی و فعالیت و تلاش حداکثری برای خدمت به مردم و ارتقای سطح کارآمدی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه عدالت از مواردی است که با اصول انقلاب و اسلام پیوند خورده است، گفت: عدالت می تواند در محورهای مختلف تعریف شود که یکی از ابعاد مهم آن در مواجهه با بحث جنسیت است و تحقق عدالت جنسیتی یکی از محورهای مهمی است که در دین اسلام و اصول انقلاب ما بر آن تاکید شده است.

معاون ریاست جمهوری با بیان اینکه در برخی مناطق ممکن است دسترسی های غیر یکسان به خدمات وجود داشته باشد، گفت: دولت تحقق عدالت جنسیتی را از جمله هدفگذاری های خود قرار داده و پوشش شاخص های مختلفی در این محور دیده شده است.

وی افزود: ارتقای وضعیت زنان و خانواده از اسفند ماه سال گذشته برای استان ها تکلیف شد و این امر با تصویب در شورای برنامه ریزی استانها  می تواند نقشه راهی برای پرداختن به پوشش شکاف ها و تحقق کامل عدالت محوری باشد.

ابتکار همچنین با اشاره به تحقق توسعه پایدار و ایجاد اشتغال گفت: در راستای تحقق هدفگذاری های توسعه ای، تقویت، اتکا و اعتماد به بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی مورد تاکید است.

ابتکار با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه طبیعی و محیط زیست دارد و توجه به محیط زیست، جلب مشارکت و فعالیت مردمی در حفظ محیط زیست مورد تاکید است.

ابتکار توان افزایی زنان و حمایت از کسب و کارهای خرد را ضروری دانست و بیان داشت: در حوزه بند ط ماده ۸۰ و محور زنان سرپرست خانوار هدفگذاری های مختلفی انجام شده است.

وی آموزش زنان در حوزه IT و ICT را در قالب یک تفاهم نامه با پوشش توانمند سازی اشتغالی از دیگر محورهای لازم برای فعالیتها عنوان کرد.

 

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *