آخرین اخبار
اشتراک گذاری
01 December 2018
کد مطلب : 23407

 

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ با اشاره به دستاوردهای موفقیت آمیز این سفر گفت: دیدارهای جداگانه و خوبی با طرف های مقابل روسی از جمله: وزیر انرژی، وزیر امور قفقاز شمالی و مسئولان شرکت های بیمه و بانکی صورت گرفت.
نایب رئیس کمیسیون انرژی اظهار داشت: وزیر نیرو ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را بر عهده داشت و خوشبختانه تصمیمات خوب ارزشمندی در حوزه ی انرژی گرفته شد.
سردار هاشمی پور از تشکیل پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این سفر مقدمات و زمینه و برگزاری این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و امیدواریم تا پایان سال جاری، این نشست در تهران برگزار شود.
مهندس هاشمی پور پذیرش عضویت ایران در اتحادیه ی اوراسیا را یکی دیگر از موفقیت های این سفر دانست و افزود: اتحادیه اوراسیا متشکل از کشورهای روسیه، قرقیزستان، بلاروس، قزاقستان و ارمنستان است که عضویت جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه اقتصادی مورد توافق دبیرکل آن اتحادیه قرار گرفت.
عدل هاشمی پور تجارت آزاد و خارج از گمرک را از مزایای این تفاهمنامه دانست و اظهار داشت: این امر فرصت مناسبی هم برای ایران و هم اعضای اوراسیا است که به توسعه ی فعالیت های اقتصادی و تجاری متقابل کمک شایانی می نماید.

نایب رئیس کمیسیون انرژی، اجرای نهایی این موافقت نامه را مستلزم ارائه آن توسط دولت به مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: امیدوارم بنا به اهمیت این طرح اقتصادی و شتاب بخشی آن به پروژه های همکاری ایران و روسیه، هرچه سریع تر به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
از نکات قابل توجه این سفر، پیگیری مطالبات کهگیلویه بزرگ توسط سردار هاشمی بود که حاشیه سفر و وقت استراحت، فرصت مغتنم و مناسبی بود تا مطالبات و پروژه های کهگیلویه بزرگ پیگیری شوند.

مواردی از قبیل مشکلات آب شرب بخش دیشموک، سد بالیاب، سد آبریز، آب شرب چهار شهر، آبرسانی به دهدشت غربی، نیروگاه سیکل ترکیبی و اخذ دستور کتبی از وزیر برای اصلاح تعرفه برق کهگیلویه و چرام که ان شاءالله مراحل نهایی و اجرایی آنان در تهران پیگیری میشود.

همچنین در این سفر، مهندس مرادی سرپرست آب و نیرو و مهندس طرز طلب مدیر سرمایه گذاری در نیروگاه های وزارت نیرو، مهندس رضا اردکانیان را همراهی میکردند.
لازم به ذکر است که مهندس هاشمی پور به عنوان نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تنها نماینده ی حاضر در این سفر بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *