آخرین اخبار
اشتراک گذاری
13 November 2018
کد مطلب : 22655

 

 

 

اصلاح طلبان پیوند و باور عمیقی نسبت به دانشگاه دارند.نگاه اصلاحات به دانشگاه ابزاری نبوده بلکه معتقدند از دل دانشگاه  جوانه های امید،رشد،توسعه و دموکراسی خواهد رویید.

 

 

روز گذشته سید علی پرواز مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برخلاف خیلی از مدیران و مسئولان که از دانشگاه و روبرو شدن با اذهان بیدار و مطالبه گر جامعه یعنی دانشجویان فراری بوده با حضور در یک جمع دانشگاهی در یک جلسه دانشجویی شرکت و به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.

 

در اظهارات علی پرواز به خوبی نگاه و اندیشه اصلاح طلبی پیرامون مباحث مختلف قابل لمس بود که به آن اشاراتی می کنیم.

پرواز:”دانشجویان باید نقش پیشروانه داشته باشند نه پیروانه،دانشجو نباید پادو باشد”

این جمله به خوبی بیانگر این است که دانشجو نباید اندیشه و قوه تعقل خود را بسته نگه داشته بلکه متفکرانه مسائل را رصد ،تجزیه و تحلیل کرده و اجازه ندهد بازیچه و ابزار جریانات یا افراد قرار گیرند.متاسفانه برخی تشکلات سیاسی دانشجویی سطح مطالبه گری خود را محدود کرده و تحت تاثیر جریانات و ارکان قدرت هستند.

 

پرواز:”بصیرت از رهگذر چند صدایی،اندیشه های گوناگون و تضارب آرا حاصل می شود نه یک صدایی” 

 اصلاح طلبان همواره معتقد به آزادی بیان،عقیده و تضارب آرا بوده و سم مهلک برای کشور را تک صدایی و محدود کردن می دانند.همواره مطبوعات آزاد،شفافیت،گسترس فضای مجازی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی خواست اصلاح طلبان بوده که پرواز به خوبی به آن اشاراتی داشت و خواهان به رسمیت شناختن تکثر آرا،سلایق و اندیشه ها شد.

 

پرواز:”دانشجویان انجمن اسلامی همانطور که دلتان برای آزادی میتپد برای استقلال هم بتپد و دانشجویان بسیجی نیز همانطور که دلتان برای استقلال می تپد،برای آزادی نیز بتپد”

اندیشه اصلاح طلبی باور عمیقی به شعار استقلال،آزادی جمهوری اسلامی داشته و هر سه را مهم دانسته و افول هر کدام را افول دیگر بخش های شعار انقلاب اسلامی دانسته که علی پرواز به خوبی به دانشجویان بسیجی و اصلاح طلب حاضر در جلسه این موضوع را یاداوری می کند که باید به هر سه یعنی استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی باور داشته باشیم.

 

پرواز:”بعضی در انتخابات به دنبال سهم طایفه و قومشان در مناصب دولتی هستند و این نگاه خیلی تعجب برانگیز است. نگاه‌های قوم گرایانه و منطقه گرایانه یکی از اصلی‌ترین موانع توسعه کهگیلویه و بویراحمد است و دامن زدن به این نگاه‌ها از طرف کسانی که اصلاً از آنان انتظار نمی‌رود، طرف دکانی را باز کرده و یک تابلو سیاسی و اندیشه گرایانه را بر سر درب آن نصب کرده ولی متأسفانه کالای قوم گرایی و منطقه گرایی عرضه می‌کند.”

 

متاسفانه بارها از سوی برخی سیاسیون چه اصلاح طلب و اصولگرا قوم گرایی و ترجیح خانواده و اقوام بر آرمان و اندیشه دیده شده که پدیده خطرناکی بوده و یکی از عوامل ضد توسعه و عدالت وجود این نگاه شوم بوده است.

علی پرواز بعنوان یک فرد دلسوز اصلاح طلب برای ریشه کنی این نگاه دیت به سوی دانشگاه و دانشجو دراز می کند زیرا هماندور که اول بحث گفتیم راه سعادت کشور از دل دانشگاه می گذرد و مدیرکل سیاسی استانداری از دانشجویان می خواهد با آگاهی، عدالت طلبی، صراحت لهجه و شجاعت خود می‌توانند جلوی این دکان‌ها را بگیرند و موانع توسعه در استان ما رفع شود و توسعه پایدار ایجاد هم شود.

 

پرواز در این جلسه دانشجویی به موضوع و نکته مهمی اشاره می کند مبنی بر اینکه :”برخی از موضوعات را باید به رأی بگذاریم و بعضی از مسائل دیگر را همانند ارتباطات خارجی و دیپلماسی را باید به صاحبان فن و آنهایی که روابط بین المللی را خوانده‌اند، واگذار کنیم. رفراندوم هم همیشه نمی‌تواند راه حلی را نشان دهد.”

 

امیدواریم کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد از مدیران و نخبگان واقعی اندیشه اصلاح طلبی چون علی پرواز بیشتر بهره ببرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *