آخرین اخبار
اشتراک گذاری
07 November 2018
کد مطلب : 22395

 شهرستان گچساران،شهر آب و آتش تنها آوازه،منابع و ثروتش طلای سیاه و معروف شدن به پنجمین ابر شهر نفتی نیست بلکه ثروت حقیقی این خطه از ایران علاوه بر نفت و گاز  داشتن مردمانی حماسه ساز و قهرمان پرور است.یک شهر مردمی و انقلابی.

 

۴۰ سال پیش در همین شهر محروم که هنوز غبار محرومیت بر چهره آن نشسته،مردمانی شجاع در صف انقلاب روزی تاریخی آفریدند و در ۱۹ آبان سال ۵۷ ، شش جوان آزادی خواه را به انقلاب خود تقدیم کردند.شش جوانی که در خون غلطیدند تا پنجره عدالتخواهی و دموکراسی را در این کشور بگشایند.

 

گرچه بعد از انقلاب و این روزها مناقشات سیاسی و انبوهی از مشکلات و ضعف و فاصله مسئولان در تحقق آرمان های انقلاب ۵۷ باعث دلخوری هایی میان مردم شده اما نباید در اصل “حرکت انقلاب” که یک نیاز برای کشور در آن دوران بود شک و تردید کرد و نهضت مردمی که در بهمن ۵۷ به ثمر نشست را بخاطر خطاهای بعد از انقلاب سلاخی کرد.انقلابی که مختص به یک طبقه نبود بلکه همه طبقات اجتماعی (دانشگاهی،روحانیت،سیاسی،احزاب،کارگری،روستایی و …) در آن مشارکت داشتند که بهترین گواه بر شرایط نامساعد آزادی،عدالت و دموکراسی در آن دوران بود.

 

بدون شک امروز نیز اگر شهدای ۱۹ آبان ۵۷ یعنی بلادیان،پارسی،پرویزی،کیامرثی،بشارت،فراشبندی و امینی می بودند از راه مطالبه گری خواهان برگشت مسئولان به آرمان های انقلاب بودند و بر مردمی بودن و صیانت از انقلاب تاکید می کردند.

 

 و اما در مظلومیت شهدای ۱۹ آبان گچساران اینکه آنان گمنام هستند.امروز آوازه رشادت های آنان نه تنها در کشور بلکه در همین استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد برای دیگر شهرهای استان به خوبی بازگو نگشته تا آنان نیز به داشتن چنین هم استانی هایی افتخار کنند.

 

اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب و شهادت این عزیزان به صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد می شود علاوه بر پوشش زنده مراسمی که در جهت گرامی داشت واقعه ۱۹ آبان گچساران تدارک دیده شده است با تهیه ویژه برنامه هایی از جمله مستند و فیلم سینمایی حق مطلب را ادا کنند.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *