آخرین اخبار
اشتراک گذاری
17 October 2018
کد مطلب : 21797

 

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت:۹۰ درصد از معابر خیابان کیامرثی (رینگ) معادل یکهزار و ۴۵۰ متر تاکنون بازگشایی شده است.

روح الله عمادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون کار بازگشایی تخریب و آوار بندی این طرح به وسیله ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال انجام است.
وی بیان کرد: بازگشایی رینگ معابر به عرض ۲۰ متر و طول یکهزارو ۶۰۰ متر از کیامرثی تا محله سادات هم اکنون در حال اجراست که در نیمه اول آبان سالجاری به اتمام خواهد رسید.
عمادی اظهار داشت: تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که از این میزان ۱۰ میلیارد ریال برای خرید منازل در مسیر عملیاتی این طرح است.
وی تصریح کرد: ۱۹۳ خانه در مسیر عملیاتی این طرح قرار دارد که تاکنون بیش از ۱۷۴ واحد خریداری شده است.
عمادی گفت: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحدهای مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق دارد.
وی ابراز کرد: بیش از یکهزار نفر در محله کیامرثی این شهرستان سکونت دارند.
رئیس ستاد بافت‌های فرسوده شهر دوگنبدان با اشاره به احداث یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهر دوگنبدان گفت: در برخی از مناطق بافت فرسوده نظیر محله‌های سادات و کوی اسلام آباد طرح احیای بافت فرسوده پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و باید برای اجرای طرح‌های بازآفرینی درحال اجرا تلاش بیشتری شود.
وی بیان کرد: مالکان ۲ هزار واحد مسکونی مناطق مختلف بافت فرسوده شهر دوگنبدان تاکنون برای پیگیری تخریب و نوسازی ساختمان خود به این ستاد مراجعه کرده‌اند.
تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.
۲۵ هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

#زاگرس‌تایمز 👇👇👇
bit.ly/2EaZSLq

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *