آخرین اخبار
اشتراک گذاری
11 October 2018
کد مطلب : 21554

زریر حجتی از فعالان رسانه ای استان در یادداشتی به سرپرست خبرگزاری ایرنا مرکز کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتشار یک گزارش خبری واکنش نشان داد و نوشت.

به نام خدا

سرپرست محترم خبرگزاری ایرنا در کهگیلویه و بویراحمد
با سلام و احترام
با عنایت به انتشار گزارش خبری “کهگیلویه و بویراحمد بهشت روزنامه های مخالف دولت” در صفحه اول خبرگزاری ایرنا- یاسوج استدعا دارد وفق قوانین موضوعه از باب نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع، نسبت به درج جوابیه این جانب زریر حجتی مدیر مسئول روزنامه عصرانتظار اقدام فرمائید. بدیهی حق شکایت در محاکم قضایی را علیه خبرگزاری از باب قانون شکنی و نشر اکاذیب برای خود محفوظ می دانیم.

نوچه های مجیزگوی دیروز دولت مهرورز با خوش رقصی های جدید برای دولت “تدبیر و امید” گوی سبقت را در اخلاق شکنی ربوده اند!
بسیاری رسانه ها از حیث منفعت گرایی و امتیاز طلبی های مشهود، نه رسالت ذاتی خود بلکه “شرافت شغلی” خود را ناخواسته به معرض نمایش گذاشته اند.
حداقل انتظار این بوده و هست که خبرگزاری رسمی دولت دچار آسیب هایی از جنس رسانه های فرصت طلب با اوصاف مورد اشاره نگردد اما با تاسف شنیده ها حکایت از آن دارد امر “آمر قانونی” در سطح عالی ترین مقام دولتی و معاون “دکان داری” نیز عقبه این جریان مخوف و خلاف قاعده و قانونی است که با بی اعتنایی به رسالت خود ، آپارتاید سیاسی و قومی را به جای همگرایی در دولت نشانده است!
امروزه از رسانه ای که در راستای منفعت گرایی های مشهود خود در گستره ای وسیع به صداقت و امانتداری وقعی نمی گذارد و عیار شرافت رسانه ای خود را با “مواجب بگیران” نفوذی در ایرنا به معرض دید عموم گذاشته گله ای نیست که این قافله نام آشنای دولت دیروز و امروز و فرداهاست ولی متولی این خبرگزاری نباید فراموش کند که این رسانه متعلق به دولت است و نباید با خزعبلات دیکته شده خبرنگار مستخدم یک رسانه خاص به بازی گرفته شود.
قرائن و شواهد موید آن است خبرگزاری ایرنا با ورود عناصر نفوذی منفعت طلبان و باج خواهان ،مروج نوعی واگرایی به جای همگرایی شده است و کارکرد خود را به عنوان رسانه ای در شمایل دولت از دست داده است و تشتت و تفرق را در جهت مطامع و منافع خود جایگزین واقعیات خبری نموده است!
دولت در فضای پس از انتخابات متعلق به آحاد جامعه است و با وجود انتقادات سازنده نباید و نشاید که مورد بهربرداری های عناصر فرصت طلب و باج خواه قرار بگیرد که متاسفانه با پشتوانه برخی دولتمردان “دکان دار سیاسی” اینگونه شده است!
برداشت عمومی به حکایت آرشیو ارشاد از خبرهای وارونه منتشره این است که عده ای فرصت طلب به نام جعلی دولت تدبیر مترصد سرپوش گذاشتن بر رانت های مکرر در مکرر خود هستند.
وظیفه اداره کل ارشاد اسلامی این است که در این بزنگاه حساس به افشای رانت های بیشمار بپردازد تا عقبه سیاسی این عناصر نفوذی که همه چیز را در پوشش نام ” تدبیر” ملک طلق خویش می پندارند، بر ملا شود.
بی شک ابعاد فساد آمیز رسانه های باج خواه در خلال ژست حق طلبی با انتشار لیست توزیع آگهی های دستگاههایی که در راستای تعاملات نامطلوب، نام دولتی بر خود ننهاده و نیز پرداخت یارانه های بی ضابطه ای که منتهی به ورشکستگی سایر نشریات و به تبع آن منجر به بیکاری دهها بیمه شده بی پناه دیگر شده است بر مسئولان یکجانبه گر شریک سیاسی رسانه های همسو کشف خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *