آخرین اخبار

مچ گیری معاون استاندار از احکتار و کلاه برداری فروشگاه رفاه

در این بازدید شهروندان زیادی برای خرید مایحتاج خود مراجعه کرده بودند و از نبود برخی اقلام اساسی شامل برنج، روغن ، شکر و برخی دیگر از کالاها گلایه داشتند.

اشتراک گذاری
30 September 2018
کد مطلب : 21294

جعفرگوهرگانی معاون اقتصادی استاندار به همراه داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت، رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از خبرنگاران استان به منظور بررسی وضعیت و نظارت بازار از فروشگاه بزرگ رفاه در میدان راهنمایی شهر یاسوج بازدید کردند.

در این بازدید شهروندان زیادی برای خرید مایحتاج خود مراجعه کرده بودند و از نبود برخی اقلام اساسی شامل برنج، روغن ، شکر و برخی دیگر از کالاها گلایه داشتند.

در روند بازدید معاون استاندار دلیل نبود روغن و برنج و سایر اقلام مصرفی مردم در فروشگاه رفاه را از قائدی مسئول فروشگاه پرسید که وی در پاسخ گفت : ۱۵ روز است که روغن و برنج نداریم و دلیل آن نبود کامیون برای بارگیری است زیرا اجناس از تهران به مقصد یاسوج بارگیری می شوند.

قایدی در ادامه افزود: برنج و روغن خریداری کرده ایم اما کامیون برای اینکه اجناس را از مبدا به یاسوج بیاورد نیست.

وی گفت: قیمت تمام اقلام موجود در فروشگاه رفاه دو برابر شده است و روغن, برنج, گوشت و برخی دیگر از اجناس را نداریم.

متاسفانه در بازدید معاون اقتصادی استاندار ، هیت همراه و خبرنگاراران از انبار فروشگاه رفاه یاسوج مشخص شد که مقادیر زیادی روغن در انبار وجود دارد و توزیع نمی شود هرچند که مسئول فروشگاه ادعا می کرد روغن ها تازه خالی شده است و اسناد و مدارکی را برای صحت گفته های خود آوردند اما گوهرگانی زیر بار نرفت.

این ماجرا در حالی لو رفت که مسئولان فروشگاه و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تلاش بودند تا به نحوی حقیقت را جور دیگری جلوه دهند که گوهرگانی از بازرسان صنعت و معدن خواست تا بیرون بروند و به انها گفت آقای دیودیده رئیس سازمان خود حاضر است و نیازی نیست شما حرفی بزنید.

در ادامه جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار در حضور هییت همراه و خبرنگاران به شدت از عدم نظارت بر بازار توسط سازمان صنعت و معدن و تجارات استان انتقاد کرد و گفت : نظارت بر بازار در یاسوج و تمامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد اسفناک است.

وی بیان کرد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان که وظیفه نظارت و پایش بر بازار را برعهده دارد بازار را به حال خود رها کرده است.

وی درخصوص اقدام فروشگاه رفاه یاسوج و احتکار روغن ها نیز گفت: وقتی یک فروشگاهی که تابع دولت است کلاه سر مردم می گذارد و مسئولان سازمان معدن و تجارات از آن حمایت می کنند وضعیت باید اینگونه بحرانی شود.

گوهرگانی افزود: مردم می گویند فروشگاه رفاه یاسوج ۱۵ روز است که روغن  ندارد و مسئول فروشگاه عنوان می کند کامیون برای بارگیری نیست اما در بازید از انبار فروشگاه همه چیز مشخص شد.

وی ابراز داشت: متاسفانه فروشگاهی که باید بخش زیادی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین کند روغن، شکر و برنج و … ندارد و آنها را در انبار احتکار کرده است.

 

اقدام فروشگاه رفاه یاسوج مصداق بارز احتکار است

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد که خود در محل احتکار روغن ها حضور داشت در این باره گفت: سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان باید ضمن بازرسی از فروشگاه رفاه یاسوج، عدم موجودی کالاها را اعلام می کرد که چنین کاری انجام نشده است.

رضا زیرایی افزود: اعلام عدم موجودی کالا در فروشگاه و وجود کالا در انبار مصداق بارز احتکار است .

وی بیان کرد: بازرسان صنعت و معدن و تجارت استان باید گزارش این تخلف را صورتجلسه و برای برخورد قانونی به اداره کل تعزیرات ارسال کنند.

 

زیرایی در این بازدید از یک موضوع جالب در فروشگاه رفاه نیز پرده برداشت و گفت: با توجه به اینکه قیمت برخی اجناس در فروشگاه رفاه بروزرسانی می شود و تخفیف می خورند اما مردمی که مثلا به امید بهره مندی از  تخفیف ۲۰ درصد  مراجعه می کنند تنها تخفیفی که به آنها داده می شود ۵ درصد است.

رضا زیرایی دلیل این امر را خودداری فروشگاه رفاه از بروزرسانی اتیکت ها در فروشگاه و بی توجهی به این موضوع عنوان کرد.

 

شهروندان یاسوجی: دلیل گرانی اجناس مردم هستند

در همین حین یکی از مشتریان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به معاون اقتصادی و مسئولان حاضر در فروشگاه گفت: دلیل گرانی اجناس مردم هستند زیرا با گران شدن یک کالا ده برابر بیشتر از قبل خرید می کنند درحالی که در خارج از کشور از کالایی گران شود مردم خرید نمی کنند.

درگیری لفظی برخی از کارکنان فروشگاه رفاه یاسوج با معاون اقتصادی استاندار و خبرنگاران از حاشیه های داغ این بازدید بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *