آخرین اخبار

سرانجام بودجه نفت به مناطق نفتی رسید/ اعتراض و تهدید فرماندار بویراحمد

جلسه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بدون حضور نمایندگان برگزار شد.

اشتراک گذاری
30 July 2018
کد مطلب : 19255

 

در این جلسه بنا به روال سابق یک سوم  اعتبارات نفتی به مناطق نفت خیز (گچساران و بهمئی) و برای دیگر شهرستان ها  ۳۰۸ میلیارد تومان اعتبارات توازن در نظر گرفته شد.

 

حسن نوروزی در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از ۲۹۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات توازن اختصاص یافته به کهگیلویه و بویراحمد ۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به پروژه‌های ملی بوده و مابقی نیز توزیع استانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحم عنوان کرد: از مجموع اعتبارات استانی اعتبارات توازن ۴۶ میلیارد تومان به شهرستان کهگیلویه، بهمئی ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، چرام ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، لنده ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، گچساران ۱۹ میلیارد تومان، باشت ۱۱ میلیارد تومان، دنا ۱۴ میلیارد تومان و بویراحمد ۵۴ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

نوروزی با بیان اینکه ۱۰ درصد اعتبارات توازن استانی معادل ۲۱ میلیارد تومان برای کمک‌های فنی و اعتباری استان در نظر گرفته شده است، ابراز  کرد: ۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات دو سوم نفت به استان اختصاص یافته که ۲۰ درصد برای کمک‌های فنی و اعتباری پیش بینی و ۴۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده که ۱۱ میلیارد تومان برای تبصره ۱۲ و ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بین شهرستان‌ها توزیع شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اعتبارات تملک استانی در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که امسال به ۷۵ میلیارد تومان رسیده و از این میزان ۴۲ میلیارد تومان قابل توزیع در بین شهرستان‌ها بوده که در این زمینه اطلاعات لازم را از ۶۰ دستگاه اجرایی گرفته‌ایم.

نوروزی با تاکید بر اینکه اعتبارات را بر اساس شاخص محرومیت و ضریب محرومیت توزیع کردیم، تصریح کرد: شهرستان‌های که از یک سوم اعتبارات نفت نمی‌گیرند سعی کردیم در توزیع اعتبارات توازن بهتر دیده شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ترمیم تملک سرمایه‌ای برای شهرستان‌های بویراحمد، دنا، چرام، باشت، لنده و کهگیلویه که از اعتبارات یک سوم نفت بهره‌مند نبوده، اختصاص یافته است.

آقای نوروزی بنده که «رحیمی فرماندار شهرستان گچساران» نیستم

علی‌محمد احمدی استاندار در پاسخ به اظهارات «عبدالرحیم رحیمی» فرماندار شهرستان گچساران مبنی بر اینکه فرمانداران در تخصیص بودجه چه‌کاره هستند، گفت: در این نشست نیامده‌ایم که بگوییم فرماندار چه‌کاره هست و یا برنامه‌وبودجه! طبق قانون رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و فرمانداران مشخص می‌شوند.
استاندار خطاب به «حسن نوروزی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: صحبت‌ها را در این نشست جمع‌بندی می‌کنیم و تا جمع‌بندی نشود این جلسه به اتمام نمی‌رسد و توزیع اعتبارات هم‌بسته نمی‌شود.
وی افزود: من حرفی که می‌زنم از حرفم عبور نمی‌کنم، و کار بنده طوری است که تا چیزی را شفاف نبینم آن را رها نمی‌کنم.
احمدی در پاسخ به اظهارات رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبنی بر اینکه خواسته‌ام مطلبی را بیان کنم اما دیگر نمی‌گویم، گفت: حرفت را در همین نشست بزنید وگرنه در دلت می‌ماند و این خوب نیست.
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به استاندار گفت: من شفاف سخن می‌گویم و در مقابل خبرنگاران هم‌سخنانم را بیان می‌کنم و از کسی هم ترسی ندارم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به «نوروزی» گفت: کار کارشناسی که ترس ندارد، ما با مردم استان روبه‌رو هستیم، و باید شفاف و صادق باشیم.
احمدی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبنی بر اینکه هرچه شما بگویید درست است و حرفتان صحیح هست، افزود: آقای نوروزی بنده که «رحیمی فرماندار شهرستان گچساران» نیستم که ملاحظه‌ام را داشته باشید در این نشست بحث کارشناسی می‌کنیم.

انتقاد فرماندار بویراحمد از توزیع ناعادلانه اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد

شاهرخ کناری در جلسه شورای برنامه ریزی استان ،شاهرخ کناری در اعتراض به توزیع اعتبارات استانی بیان کرد: وقتی اعلام می کنیم که جمعیت شهرستان بویراحمد ۴۰۰ هزار نفر است می گویند جمعیت ملاک نیست .

کناری ادامه داد : گفتیم ۳۵ درصد وسعت استان مربوط به بویراحمد است گفتند وسعت اصلا ملاک نیست ،در راه و شهرسازی ۵ هزار کیلیومتر راه روستایی استان است که بیش ۲ هزار کیلومتر مربوط به بویراحمد است که ۳۱ درصد اعتبار تعلق می گیرد در حالیکه هزینه هر کیلومتر راهسازی دو برابر بقیه راههای استان است.

 

فرماندار بویراحمد ادامه داد : در حوزه باغی ۳۱ درصد به بویراحمد دادند در حالیکه محصولات باغی استان ۵۸ درصد مربوط به بویراحمد است .

شاهرخ کناری عنوان کرد : ۴۵.۲ درصد مشترکان آب شهری در شهرستان بویراحمد هستند که سهم ما ۲۲.۷ درصد است آب و فاضلاب روستایی ،که جمعیت روستایی بویراحمد ۴۸ درصد استان است که شاخص پایین است.

وی گفت : ۱۴.۲ درصد منابع آب منطقه ای به بویراحمد اعتبار داده است در حالیکه ما روان آب داریم و استان های پایین دست شهرستان دنا و بویراحمد و حیات دیگر شهرستان های استان پایین دست شهرستان بویراحمد و دنا منوط به روان آب های شهرستان بویراحمد است .

کناری تاکید کرد: ۲ و دو دهم میلیارد متر مکعب آب در شهرستان های بویراحمد و دنا است ،اگر قرار بر این است پس باید آب بویراحمد هم باید منطقه ای شود و اعتبار آن به این دو شهرستان برسد.

وی گفت : بیش از ۴۲ درصد جمعیت دانش آموزی استان در شهرستان بویراحمد است که ۳۱ درصد اعتبار استانی سهم بویراحمد است.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *