آخرین اخبار

جشن میلاد امام رضا(ع) در بوستان شهدای گمنام گچساران برگزار شد

با حضور خادمان حرم رضوی، مسوولان و اقشار مختلف مردم جشن میلاد امام رضا(ع) در بوستان شهدای گمنام گچساران برگزار شد.

اشتراک گذاری
25 July 2018
کد مطلب : 19055

 به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت و دهه کرامت، شامگاه روز سه شنبه برنامه‌های محوری ورود خدام و پرچم متبرک حرم مطهررضوی با اجرای مراسم باشکوه جشن‌های «زیر سایه خورشید» با حضور خادمان حرم  رضوی در بوستان شهدای گمنام گچساران برگزار شد.

هر ساله به مناسبت دهه کرامت که حد فاصل ولادت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا سالروز ولادت امام رضا(ع) است،  خادمان حرم رضوی تحت عنوان کاروان «زیر سایه خورشید»، در شهرهای مختلف ایران برای ارتقاء معرفت و دلبستگی مردم به ساحت ائمه هدی به ویژه امام رضا(ع)  در سرتا سر ایران  و کشورهای خارجه حضور  می‌یابند.

خدام حرم رضوی که عصر روز گذشته وارد شهرستان گچساران شده با حضور خود فضای معنوی و عرفانی به شهر و روستاها بخشیدند و دل‌ها را به سمت حرم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) سوق دادند.

 در مراسم سالروز ولادت امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) خدام بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)  از پرچم متبرک حرم مطهر رضوی  در بوستان شهدای گمنام رونمایی کردند.

 گفتنی است مردم ولایت مدارگچساران با حضور گسترده خود در آیین استقبال از پرچم و خدام حرم رضوی و نیز جشن بزرگ میلاد با سعادت ثامن الائمه(ع)، نمایشی از ارادت مردم ولایی این خطه با ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  را به منصه ظهور رساندند.

  در مراسم سالروز  ولادت امام رضا (ع) که در بوستان شهدای گمنام گچساران برگزار شد، حجت الاسلام سید امین الله حجازی اظهار کرد: امام رضا(ع) افتخار و نعمتی بزرگ برای ایران اسلامی بوده و سبب خیر و برکت و فیض معنوی برای مردم ایران اسلامی شده است.

وی افزود: حضور خادمان امام رضا(ع) در گچساران دارای پیامی از جانب امام رضا(ع) بوده و آن امام همام با این حضور به مردم گچساران سلام رسانده است.

 امام جمعه گچساران  با بیان اینکه ای امام رضا (ع) ما شعیه و محب شما و شعیه شما هستیم  بیان کرد: امام رضا (ع) دست دشمنان ما را  از کشور و از جوانان ما کوتاه بگردان.

 حجازی  در ادامه با اشاره به مشکلات کنونی  در زمینه ازدواج و مسکن جوانان گفت: دشمنان  در برون کشور می‌خواهند فتنه‌انگیزی کنند و روحیه جوانان ما را هدف گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه  دشمنان خارجی مشکلات و اختلاف درون کشور را مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: از امام رضا (ع) بخواهیم که ما را از این مشکلات و هجمه‌های دشمنان نجات دهد.

 در ادامه سید مجتبی  موسوی اظهار کرد:  جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید از سال ۱۳۸۷ با اعزام کاروان متشکل از خادم، مبلغ، مداح و قاری به همراه بسته‌های متبرک و پرچم آستان قدس رضوی به نقاط مختلف کشور  و کشورهای خارجی همسایه آغاز شد.

 مدیر کاروان اعزامی  زیرسایه خورشید در استان کهگیلویه وبویراحمد  ابراز کرد: یازدهمین  دوره کاروان‌های مردمی زیر سایه خورشید زیر مجموعه آستان قدس رضوی است هم اکنون ۲۰ کشور خارجی در حال برگزاری است.

خادم آستان قدس رضوی گفت:پرچم امام رضا در بیش از ۲ هزار شهر و روستا گردانده و ۴۰ عنوان با ۹ هزار برنامه فرهنگی در کشور طی این مدت در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه حداقل در هر کاروان اعزامی تعداد چهار الی پنج خدام حرم رضوی حضور دارند، افزود:  از جمله برنامه‌های حاملان پرچم حرم رضوی در شهرستان گچساران دیدار به خانواده شهدا، سرکشی از بیماران،  بازدید از هیات مذهبی حضور در جمع خانواده جانباختگان سانحه اتوبوس زائراین حرم امام رضا (ع)، حضور در همایش خردسالان قرآنی هنری و ورزشی و حضور در منزل مرحوم حجت الاسلام پرویز خواجه زاده بود.

موسوی عنوان کرد: در این دوره از سفر خدام امام رضا(ع)   به استان کهگیلویه وبویراحمد حضور در روستاهای این شهرستان و مناطق دور دست  بوده است.

 این مسوول  خاطرنشان کرد:  هدف از این حرکت معنوی آشنایی مردم با سیره حضرت رضا(ع)   در کشور و کشورهای خارجی و رساندن پیام شادی از حرم امام رضا (ع) به کل کشور  در این ایام است.فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *