آخرین اخبار

واکنش وزارت کشور نسبت به مطلب “مظلومیت گچساران در تقسیمات کشوری”

بعد از انتشار یادداشت “مظلومیت گچساران در تقسیمات کشوری” در پایگاه خبری ۱۹ آبان روابط عمومی وزارت کشور با ارسال جوابیه ای به این مطلب واکنش نشان داد.

اشتراک گذاری
18 July 2018
کد مطلب : 18867

بعد  از  انتشار  یادداشت  «مظلومیت گچساران در تقسیمات کشوری» در پایگاه خبری ۱۹ آبان  روابط عمومی وزارت کشور با ارسال جوابیه ای به این مطلب واکنش نشان داد. این جوابیه به این شرح است:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ معاونت سیاسی و دفتر تقسیمات کشوری به کلیه درخواست های که دارای مبنای قانونی بوده و از ساختار و جمعیت مناسب برخوردار باشد و با موانع و مغایرت های مواجه بوده است پاسخ داده است.
در خصوص شهرستان گچساران می توان موارد ذیل را ارائه نمود :
شهرستان گچساران به مرکزیت شهر دوگنبدان براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۱۲۴۰۹۶نفر جمعیت بوده وبعداز سال ۱۳۸۹ به هنگام ارتقاء بخش باشت به شهرستان ، به یک شهرستان تک بخشی تبدیل شده است این شهرستان در درجه تراکمی زیاد قرار دارد و دارای جهار دهستان می باشد .
۱ – دهستان امامزاده جعفر با ۱۳۳۳۹نفر جمعیت در درجه تراکمی زیاد قرار گرفته است و بر اساس قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری برای ایجاد بخش در این درجه از تراکم نیاز به ۳۰ هزار نفر جمعیت می باشد ضمن این که تاکنون هیچ پیشنهادی یا طرحی از سوی استان جهت ارتقاء سطح دهستان به بخش به این دفتر واصل نگردیده است .
۲ – دهستان بویر احمد گرمسیری دارای ۳۳۹۰نفر جمعیت می باشد .هرچند در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته ریاست جمهوری قرار دارد لیکن فاقد شرایط لازم برای ارتقاء سطح است.
۳ – دهستان بی بی حکیمه دارای ۱۳۷۰نفر جمعیت است هرچند در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته ریاست جمهوری قرار دارد لیکن فاقد شرایط لازم برای ارتقاء سطح است.
۴-دهستان لیشتر دارای۸۵۴۳ نفر جمعیت است ودر فهرست مناطق کمتر توسعه یافته ریاست جمهوری قرار دارد و در درجه تراکمی متوسط می باشد طرح ارتقاء دهستان به بخش از سوی استانداری در سال ۱۳۹۵ به این دفتر ارائه شده است و با عنایت به نامه امور عشایر استان، جمعیت بخش پیشنهادی به حدود ۱۳۰۰۰نفر تخمین زده می شود لذا ارتقاء این دهستان با همکاری استانداری کهگیلویه و بویر احمد تحت مطالعه و بررسی قرار دارد .

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *