مرداد ۹۵ با گرد و خاک‌ها و مانورهای فراوان زمین‌های خالی وسط شهر یاسوج که متعلق به اداره‌کل تأمین اجتماعی بودند را بعد از سال‌ها معطلی، به سازمان اقتصادی کوثر دادند تا یک مجتمع تجاری، فرهنگی، ورزشی و تفریحی در آن بنا کند.

سرمایه‌گذاری این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان است و در صورتی که به اتمام برسد، حدود سه هزار نفر را صاحب شغل می‌کند.

اما این فرصت خوب از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد و دلیل آن نیز یک خودخواهی بچه‌گانه است که خدا کند صحت نداشته باشد.

سازمان اقتصادی کوثر متعلق به بنیاد شهید کشور است و گفته می‌شود رئیس بنیاد شهید کشور در روز کلنگ‌زنی این پروژه مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد بود اما از او برای حضور در مراسم کلنگ‌زنی دعوت نشد و این امر به شدت به او برخورده است.

حالا از مرداد ۹۵ تاکنون فقط یک خاکبرداری انجام شد و پروژه تعطیل شد!

این موضوع برای ریواس جنوب به طور کامل اثبات نشده است و عباس نورمحمدی، مدیرکل تأمین اجتماعی که این اراضی وسط شهر یاسوج را در اختیار دارد در این زمینه می‌گوید، خود من از زبان آقای شهیدی این موضوع دعوت نشدن در مراسم کلنگ‌زنی و مخالفت با ادامه سرمایه‌گذاری را نشنیدم ولی تنها دلیلی که برای توقف این طرح به ما اعلام شد همین موضوع است.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ دلیلی برای توقف این سرمایه‌گذاری وجود ندارد و اگر زیرمجموعه رئیس بنیاد شهید کشور از او دعوت نکرده با آن‌ها برخورد کند و این امیدی که در مردم ایجاد شده به این راحتی به ناامیدی تبدیل نشود.

نورمحمدی ادامه داد: توقف بی‌دلیل این سرمایه‌گذاری، بی‌حرمتی آشکار به دولت تدبیر و امید، مردم و نظام اسلامی است؛ مگر چنین کاری می‌شود؟!

سازمان مرکزی ما با موسسه اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید قرارداد دارد و باید ۴۰ ماهه از این پروژه بهره‌برداری می‌شد اما این‌ها یک‌طرفه کار را رها کردند و این تحمل شدنی نیست.

وی با بیان اینکه طرف قرارداد مستقیم سازمان اقتصادی کوثر، مرکز سرمایه‌گذاری ما در تهران است، تصریح کرد: اگر به شخصه مسئولیت مستقیم داشتم به هر شیوه‌ای تعیین تکلیف می‌کردم؛ این حق مردم است و منتظر آن هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: چند بار از استاندار و دیگر مسئولان خواستار ورود به موضوع شدم و اینک نیز فقط به لحاظ مسئولیت اجتماعی و نه اداری از استاندار، هر سه نماینده این استان و شهردار یاسوج خواهش دارم که حمایت و پیگیری کنند تا این سرمایه‌گذاری که اثر مشهودی در اشتغال جوانان ما دارد، انجام شود.

نورمحمدی این را هم گفت که در شروع کار از سوی شهرداری و برخی صادر کنندگان مجوزهای ساخت و ساز سخت‌گیری‌ها و عدم همکاری‌هایی بوده اما اکنون علت رکود این پروژه، عدم تعهد پذیری موسسه اقتصادی کوثر است.

وی توضیح داد: بر اساس قراداد منعقد شده از طریق مجاری قانونی علیه موسسه اقتصادی کوثر اعلام خسارت خواهد شد و اجازه پایمال شدن حق مردم این استان داده نمی‌شود.

نورمحمدی با بیان اینکه کلنگ این پروژه را کاروان دولت تدبیر و امید در سفر به کهگیلویه و بویراحمد به زمین زدند، تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۹۵ هزار متر مربع در ۶ طبقه و با کاربری‌های متعدد باید بنا شود که برای دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد.

وی گفت که در پیگیری‌های همین پروژه یکی از کارشناسان عزیز حوزه سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی کشور را در سانحه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج از دست دادیم.

تنها سودی که مردم این استان از این شعار سرمایه‌گذاری موسسه اقتصادی کوثر بردند این بوده که زمین‌های خالی که حداقل برای پارکینگ از آن‌ها استفاده می‌شد و از شر ترافیک راحت بودند با این کار دور آن حصار شد تا مردم از آن همین حداقل استفاده‌ را هم نکنند!

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هرگز از آقای شهیدی به عنوان یک چهره ارزشی در یک نهاد ارزشی انتظار ندارند نه به دلیل بی‌ارزش مطرح شده بلکه به هیچ دلیل دیگری اجازه ندهد این سرمایه‌گذاری در این استان متوقف شود و نام سازمان اقتصادی کوثر بیش از این بدنام شود.

همچنین از استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این مدت نشان داده “ببٌر و حل‌کننده” مصائب و گره‌ها در پروژه‌های عمرانی است و معاون عمرانی او که مردم امید زیادی به او بسته‌اند در کنار سه نماینده این استان انتظار می‌رود که با قاطعیت و شجاعانه جلوی این بی‌حرمتی و بازی با سرمایه‌گذاری در این استان را بگیرند و با رایزنی با مسئولان کشوری و خود رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عملیات ساخت این مجتمع اقتصادی و اشتغال‌زا را از سر بگیرند. ریواس جنوب

گوهرگانی: همکاری‌نکردن مسئولان استان با سازمان کوثر دروغ است

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همکاری نکردن مسئولان استانی با سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه‌گذاری در این استان کذب محض است.

جعفر گوهرگانی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی کوثر در این استان در بخش‌های مختلف تمام تلاش خود را برای اخذ مجوزهای لازم گرفتیم و حتی در برخی موارد کار غیرمحال را محال کردیم.

وی با تاکید بر اینکه با وجود همکاری‌های همه‌جانبه، سازمان اقتصادی کوثر هنوز پای کار نیامده، عنوان کرد: برخی سرمایه‌گذاری‌های این سازمان در حوزه کشاورزی با توجه به اینکه زمانی در سازمان جهاد کشاورزی بودم اطلاع کامل از مسائل دارم و همکاری‌ نکردن مسئولان استانی با این سازمان کذب محض است.

گوهرگانی با تاکید براینکه احساس می‌شود سازمان اقتصادی کوثر اعتقادی به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم بنا به هر دلیلی از جمله شاید بعد مسافت ندارد، افزود: در این زمینه بارها نشست‌هایی برگزار کردیم و پیگیری‌های لازم نیز انجام شده ولی احساس می‌کنم حرف آقای اسکندری در سازمان اقتصادی کوثر خریدار ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌های سازمان اقتصادی کوثر با مسئولان استانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تنها در حد حرف باقی مانده است، بیان کرد: برنامه ریزان این سازمان یا اینکه کهگیلویه و بویراحمد را قبول ندارند و یا اعتقادی به مناطق محروم ندارند و یا بعد مسافت برای‌شان مهم است.

گوهرگانی گفت: مردم و مسئولان استانی در زمینه سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی کوثر در استان از هرگونه کمک معقولی دریغ نمی‌کنند و در این زمینه آمادگی همکاری به‌طور کامل داریم.

وی با بیان اینکه طبق قانون، زمین مجانی نداریم که به هیچ سرمایه‌گذاری واگذار کنیم، تصریح کرد: آمادگی رفع معارض اجتماعی، چانه‌زنی در قیمت کارشناسی زمین و فراهم کردن شرایط برای اخذ تسهیلات ارزان‌قیمت را داریم.