آخرین اخبار

خشک شدن ۳۰۰ چشمه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۰۰ چشمه شناسنامه دار در مناطق عشایری داریم، گفت: از این تعداد ۳۰۰ چشمه خشک شده است.

اشتراک گذاری
21 June 2018
کد مطلب : 18275

مجید علیپور  اظهار داشت: به دلیل خشکسالی‌ و کم بارشی امسال از ۵۰۰ چشمه شناسنامه دار در مناطق عشایری این استان ۳۰۰ چشمه خشک شده است.

وی وضعیت کمبود آب در مناطق عشایری را بحرانی دانست و افزود: در برخی مناطق از جمله کوه ساورز، کاکان بویراحمد، مناطقی از بخش مارگون و لوداب در ۳۰ سال اخیر بی سابقه بوده که مشکل آب داشته باشیم.

علیپور با تاکید بر اینکه با گرم تر شدن هوا روز به روز وضعیت در مناطق عشایری بدتر می‌شود، ادامه داد: مناب آبی در مناطق عشایری به شدت ضعیف شده و برای مدیریت وضعیت موجود کمبود اعتبار داریم که انتظار می‌رود در این زمینه شورای برنامه ریزی نگاه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی سیار به جامعه عشایری استان ۴۵ میلیارد ریال نیاز داریم، تصریح کرد: سال گذشته در حالی وضعیت بهتری داشتیم با کسری اعتبار برای آبرسانی سیار روبه‌رو شدیم.

علیپور بیان کرد: سال گذشته برای آبرسانی سیار به جامعه عشایری ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشتیم ولی در مجموع ۸۰۰ میلیون اعتبار در این زمینه تخصیص یافت.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی سیار به ۲۷ منطقه عشایری در دو شهرستان سردسیری بویراحمد و دنا خبر داد و افزود: همچنین در شهرستان کهگیلویه بزرگ به ۶۰ منطقه آبرسانی ومی‌کنیم.

علیپور خاطرنشان کرد: ۱۳۰۰ منبع ذخیره آب در مناطق عشایری شهرستان گچساران داریم که باید همه این مناطق را آبرسانی کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *