آخرین اخبار

۸۰درصد آثار هنرمندان گچسارانی در حوزه قرآنی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: ۸۰درصد آثار تولیدات هنرمندان گچسارانی در حوزه قرآنی بوده است.

اشتراک گذاری
17 June 2018
کد مطلب : 18181

امیرحسین نوروزی  اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر اعتبارات عمرانی خوبی  به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران اختصاص داده شده است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با بیان اینکه در شهری که نه سالن،نگارخانه و نه آموزشگاه هنری وجود داشت چه انتظاری می‌توان داشت، افزود: این کمبودها از جمله مشکلاتی در زمینه فعالیت هنرمندان بود.

 وی افزود: تلاش در جهت اعتمادسازی و گسترش دامنه ارتباط بین هنرمندان و فعالان فرهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب شد که یک دستاورد خوبی به وجود بیاید.

 نوروزی  عنوان کرد: ایجاد حس احترام در هنرمند و اینکه جامعه هنرمند و شرایط حضور این قشر موجب ایجاد اعتماد و غرور و ایجاد یک شخصیت مقبول و کمک به امید در نسل جوان موثر است.

 این مسوول با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب انجمن‌ها برنامه‌های متنوعی را  در طول سال برگزار می‌کند، گفت:  در حوزه هنرهای نمایشی بیش از ۸۰ شب اجرای نمایش در طول سال با بیش از ۱۰ هزار مخاطب در زمینه نمایش تئاتر برگزار شده است.

 نوروزی در ادامه افزود:  برگزاری جشنواره شعر و داستان در دو دوره جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون که در هر دوره بیش از ۴ هزار اثر به دبیرخانه  این اداره از سراسر کشور و خارج کشور ارسال شده است.

 وی تصریح کرد: امسال نیز در برنامه‌ریزی که صورت گرفته سومین دوره جشنواره شعر و داستان جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون برگزار خواهد شد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران  ابراز کرد: همچنین در حوزه چاپ کتاب چیزی قریب بر ۲۵ اثر از آثار نویسندگان گچسارانی در قالب داستان و شعر با استقلال صاحب اثر به چاپ رسیده است.

 نوروزی اذعان کرد: بیش از ۲۰ جلسه کافه کتاب  برای بررسی و نقد کتاب و همچنین شعرخوانی و نقد شعر برگزار شده است.

 وی با اشاره به اینکه ۴ کارگاه شعر و داستان با حضور اساتید برجسته کشوری در گچساران برگزار شد، عنوان کرد: نشست‌های انجمن‌های اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی به صورت سلسله وار و با استقبال هنرمندان در طول سال برگزار می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: در زمینه هنرهای تجسمی ۱۰ نمایشگاه در زمینه هنرهای نقاشی، خطاطی و همچنین چهار کارگاه در این زمینه برگزار شده است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در ادامه با اشاره به تجهیز خانه فیلم و عکس اداره ارشاد گفت:  در زمینه سخت افزاری  بیش از ۲۰۰ میلیون تومان  خانه عکس و فیلم اداره ارشاد اسلامی گچساران مجهز شد که موجب تولید بیش از ۱۰ اثر مستند و حدود ۶ فیلم کوتاه سینمایی شد که این امر موجب شد این آثار  در جشنواره شرکت داشته باشند.

وی عنوان کرد:  انجمن فیلم و عکس این اداره به دفتر سینما جوان ارتقا خواهد یافت که دستاورد خوبی در این زمینه به همراه دارد.

 نوروزی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره  افزود: بیشترین فعالیت‌های انجمن‌ها نسبت به سال‌های گذشته  در زمینه قرآنی بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد آثار تولیدات هنرمندان گچسارانی در حوزه قرآنی بوده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *