آخرین اخبار

تاجگردون هیتلر است نه پوتین!

نگارنده در مطلب مذکور وجود تاجگردون را برای گچساران نه همانند ”بوریس یلتسین” که شوروی را به سقوط و تجزیه کشاند که با شخصیت ولادیمیر پوتین که در صدد بازگشت شکوه شوروی ست مقایسه کرده است.

اشتراک گذاری
05 October 2016
کد مطلب : 1773

در پی انتشار مطلبی از بهنام عکاشه با عنوان «بازگشت شکوهمندانه اسب آتش؛ تاجگردون وارد بازی شد» کیان حبیبی به این مطلب پاسخ داد.

دوره ای از تاریخ بشر با نام آدولف هیتلر و آلمان نازی گره خورده است. اگر نبود برخی اشتباهات او و متحدانش و صدالبته دست تقدیر و کیاست جبهه مقابل حال بیش از نصف دنیا در تصرف او بود اما…

اخیرا تحلیلی به قلم ”بهنام عکاشه” با عنوان :

”بازگشت شکوهمندانه اسب آتش؛ تاجگردون وارد بازی شد” منتشر شده است.

نگارنده در مطلب مذکور وجود تاجگردون را برای گچساران نه همانند ”بوریس یلتسین” که شوروی را به سقوط و تجزیه کشاند که با شخصیت ولادیمیر پوتین که در صدد بازگشت شکوه شوروی ست مقایسه کرده است.
همچنین به زعم نگارنده دوران کمای صد روزه تاجگردون تمام شده و دوران قدرت نمایی مجدد وی در عرصه سیاست استان را با انتصاب دو مدیرکل راه و بیمه ایران نوید داده است.
نگارنده در جایی از مقاله آورده است:

” اظهارات یکی از نمایندگان از بی اطلاعی از این موضوع نشان می دهد تاجگردون توانسته قدرتش در مرکز کشور را بیش از هر زمانی به رخ بکشد”
و در ادامه هشدار می دهد که:
” او ( تاجگردون) نشان داد از قواعد بازی به خوبی آگاه است و اتحاد درون استانی اصلاح طلبان بویراحمدی و نمایندگانی در استان و کشور، در کنار ائتلاف نانوشته اصولگرایان گچساران و باشت با آنها را با یک حرکت ناکام نمود. آنها البته احتملا در پی قدرت نمائی برخواهند آمد و باید منتظر واکنش سریع آنها البته در همین روزهای آینده بود، چون اثر حرکت تاجگردون آنقدر تاثیرگذار بوده است که فقط حرکتی سریع و البته در همان حد می تواند آن را خنثی نماید”

در پی انتشار این مطلب از سوی خبرنگار و رسانه نزدیک به تاجگردون لازم دانستم نکاتی را جهت اطلاع و تنویر افکار عمومی به عرض مخاطبین برسانم:

مقایسه تاجگردون شاید در مرتبه نخست با ”یلتسین” نزدیک تر به واقعیت بنماید تا پوتین!
چرا که رفتار تاجگردون طی حداقل این چهار سال و نیم! بیشتر تجزیه طلبانه بوده است تا وحدت طلبانه!
جالب آنکه یلتسین هم طی دو دوره (سالهای ۱۹۹۱ و ۱۹۹۶) به ریاست جمهوری شوری رسید!

قدرت گرفتن تاجگردون تابعی بود از نیاز دولت!
در واقع زمانی تاجگردون در استان یکه سوار بود که دولت روحانی تحت تاثیر تندروی های مخالفینش در مجلس نهم به افرادی نظیر تاجگردون نیاز داشت و از این رو ناگزیر بود با امثال وی وارد معاملاتی دوسویه شود، اما آیا با وجود مجلس معتدل دهم نیز همان نیاز از سوی دولت احساس می شود؟! البته که خیر. کما اینکه از تشکیل مجلس جدید تا کنون شاهد دور شدن دولت از تاجگردون و افول قدرت او بوده ایم.
نگارنده مطلب نیز بایستی راز کمای صد روزه تاجگردون و زاویه گرفتن با دولت و به تبع آن دور شدن وی از قدرت را در همین مورد اخیر جستجو کند!
به این مورد باید مخالفت های تند و تیز نماینده وقت کهگیلویه بزرگ (بزرگواری) با دولت و تنهایی نماینده بویراحمد و دنا (حاج زارعی) را نیز اضافه نمود.
اما در مجلس فعلی وضع به کلی و به ضرر تاجگردون متفاوت است.
توجه داشته باشید که علاوه بر ایجاد شدن فاصله میان دولت با تاجگردون و اتمام دوران ”دردانگی” او برای دولت روحانی، با تشکیل مجلس دهم اوضاع تاجگردون در استان نیز دستخوش تغییراتی شده است.
از آن جمله است ورود عدل هاشمی به مجلس که چهره ای معتدل و میانه رو به شمار می رود.
همچنین در انتخابات اخیر در حوزه بویراحمد، با حمایت تمام قد ”سیدباقر موسوی” از حاج زارعی، دوران تنهایی نماینده بویراحمد به سر آمده و با پیوند این دو باید منتظر قدرت نمایی مجدد مرکز در ساحت سیاسی استان بود.
بی شک رفاقت دیرینه سید باقر موسوی با حاج زارعی (که در مصاحبه ای از سوی حاج زارعی به صراحت از آن یاد شد) و حمایت بی دریغ و تمام قد ایشان در انتخابات اخیر از نماینده بویراحمد نوید دهنده روزهایی خوبی برای این خطه است.

با این تفاصیل در صورت ادامه روند سابق از سوی تاجگردون که همانا بی عدالتی در مواجهه با سایر نقاط استان از انتخاب مدیران گرفته تا تقسیم اعتبارات و… بوده است و درنتیجه مقابله _ مواجهه آشکار با سایر حوزه های استان بویژه بویراحمد، سرنوشتی جز ”سرمای بویراحمد” انتظار او را نخواهد کشید!
از این رو شاید مقایسه دکتر تاجگردون با ” یلتسین و هیتلر” به صورت توامان نزدیک تر به واقعیت باشد تا مقایسه وی با ولادیمیر پوتین!
تاریخ از یاد نمی برد که مهمترین شکست ارتش هیتلر در جنگ جهانی دوم”سرمای شوری” بود!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *