آخرین اخبار

اگر کار نیست برای همه نباشد/کار هست اما برای افراد خاص!!

چگونه و با چه رویی به بچه‌هایمان بگوییم خبری از جذب دولتی در کار نیست؟
چگونه به میثم‌ها و سپیده‌ها در شهرمان بگوییم هیچ گونه جذب دولتی در کار نیست اما همین‌ها در این شهر صدای کل زدن‌ مادران رضا و …… را در جشن اشتغال پسرانشان می‌شنوند.

اشتراک گذاری
28 May 2018
کد مطلب : 17572

 علی‌مراد کاظم‌پور 

در حالی که در سطح کشور بزرگترین مشکل امروز مردم، جوانان و خانواده‌ها موضوع اشتغال است و مسؤولان نیز به دفعات بر این مهم تاکید داشته‌اند اما آن چیزی که امروز  بیشتر موجب  رنجش خاطر مردم می‌شود استخدام‌هایی است که در پشت پرده‌ صورت می‌گیرد.

نمی‌شود و نمی‌توانیم بیانیه دهیم و سخنرانی و متینگ بگذاریم و به مردم بگوییم هیچ گونه جذبی وجود ندارد.

دیگر نمی‌شود در جلسات و رو در رو به مردم گفت، همه به دنبال کارهای دولتی هستند و ظرفیت کارهای دولتی دیگر جایی برای شما ندارد و به آنها پیشنهادهایی از قبیل استفاده از وام‌های خود اشتغالی را داد.

آری نمی‌شود به مردم بگوییم با هرگونه جذب و استخدام‌های بی ضابطه و غیرقانونی برخورد می‌کنیم.

شما آزاد هستید و می‌توانید هر روز به مردم این جملات را بگویید که جذبی وجود ندارد، ظرفیت تکمیل است و یا با متخلفان برخورد خواهیم کرد اما خوب باید بدانید این ها جملات قشنگی است که فقط تیتر اول رسانه‌ها خواهند شد.

مردم امروز خواهان اجرای عدالت هستند و اعتقادشان بر این است اگر استخدامی نیست باید برای همگان یکسان باشد نه اینکه فرزند فلانی و همسایه آن طرفی به صرف سفارش و نامه و تلفن آقای فلانی بر سر کار رفته باشند.

باید بدانیم در شهرها و استان‌های کوچک که همه یک‌دیگر را به خوبی می‌شناسند و از حال و روز هم با خبرند جذب و استخدام‌های غیر قانونی به سرعت باد دهان  به دهان می‌‌چرخد و بچه فلانی مثال همه می شود که دیدید بچه فلانی بر سر کار رفته است..

نمی‌شود خود را به خواب بزنیم و اظهار بی‌اطلاعی کنیم زیرا آنهایی که امروز بر مسند قدرت هستند دیر یا زود باید جوابگو باشند و وای به احوال آن صاحب منصبی که نماینده باشد که در این صورت باید به او گفت آرام و بی سر و صدا وقت خداحافظی‌اش رسیده است.

امروز میثم و علی و اشکان و سپیده و فاطمه دختر آن پیرزن و یلدا و بهروز و مسعود و اسماعیل و صدها نفر مانند این جوان تحصیل کرده از شما سوال می‌کنند راستی، زهرا و رضا و حسن و لیلا چگونه سر کار رفته اند!!

چگونه به میثم‌ها و سپیده‌ها بگوییم هیچ گونه جذبی نیست اما همین‌ها در این شهر صدای کل زدن‌ مادران رضا و حسن و محمود را در جشن اشتغال پسرانشان می‌شنوند در حالی که مادر افسرده میثم و علی و اشکان در کنج خانه آه می‌کشند و شاهد هزاران گلایه از فرزندانشان هستند آن هم از پدر و مادری که در مقابل همه مسئولان اشک ریخته اند.

آری مردم بیش از ده سال است که می‌شنوند جذبی نیست اما هستند کسانی که سابقه بیمه آنها اکنون یکسال و دو سال است.

و براین اساس است که مردم دیگر شعارهای پوپولیستی که سر تیتر رسانه ها می شود را باور ندارند و آرام و بی سر و صدا فقط می خندند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *