آخرین اخبار

واکنش تند “مینابی ها” به تبعید شدن شکارچی “یاسوجی” به این شهر

بعد از آنکه محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم قضایی ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، سه سال حبس تعزیری و «شش ماه اقامت اجباری در شهرستان میناب» برای شکارچی متخلف که اقدام به شکار یک راس کل وحشی در این استان نموده، خبرداد یک پایگاه خبری در استان هرمزگان واکنش تندی به این موضوع داشت و نوشت:

اشتراک گذاری
28 May 2018
کد مطلب : 17559

بعد از آنکه محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم قضایی ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، سه سال حبس تعزیری و «شش ماه اقامت اجباری در شهرستان میناب» برای شکارچی متخلف که اقدام به شکار یک راس کل وحشی در این استان نموده، خبرداد یک پایگاه  خبری در استان هرمزگان  واکنش تندی به این موضوع داشت و نوشت:

اقدام توهین آمیز مسئولان قضایی کهگیلویه و بویراحمد در تبعید شکارچی متخلف به میناب/آیا میناب با آن همه قدمت، تبعیدگاه است؟

چند نکته در خصوص حکم صادره برای این شکارچی متخلف ضروری می باشد؛ استان هرمزگان به عنوان یکی از بزرگترین دروازهای تجاری کشور هم اکنون بار بخش اعظمی از اقتصاد کشور را به تنهایی به دوش می کشد.

نگاه تبعیدگاه گونه به استان هرمزگان و به خصوص شهرستان میناب که یکی از کهن ترین شهرستان های استان هرمزگان بوده و سوابق تاریخی گواهی بر این ادعاست، نه در شان مردم میناب و نه در شان یک جامعه اسلامی است.

آیا قاضی این پرونده تا به حال به شهرستان میناب سفر نموده و آن را با شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد مقایسه کرده که این شهرستان بزرگ و با عظمت را تبعیدگاه در نظر گرفته و متهمی را برای طی دوران محکومیت به این شهرستان تبعید کرده است؟

سالهاست که نگاه تبعیدگاه به استان هرمزگان از بین رفته اما کماکان شاهد هستیم که در گوشه و کنار کشور به صورت اندک مواردی از این دست به وقوع می پیوندد؛ لذا ضروری است که استاندار هرمزگان و مسئولان عالی قضایی استان این موضوع را پیگیری نموده و از صدور احکام مشابه در آینده جلوگیری نماید.

چرا که تبعید یک متهم به شهرستانی مانند میناب که دارای اقتصادی بزرگ و شکوفا در زمینه های مختلف تجاری، کشاورزی، صیادی و … می باشد؛ توهین آشکاری به مردم این خطه از ایران اسلامی است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

One response to “واکنش تند “مینابی ها” به تبعید شدن شکارچی “یاسوجی” به این شهر”

  1. Anonymous says:

    در تاریخ ۱۳۷۸/۸/۱۱ شورای امنیت کشور ۴۸ شهرستان را به عنوان تبعیدگاه مجرمین تعیین نموده است که در ردیف ۳۸ شهرستان میناب می باشد و خود شهرستان یاسوج هم در ردیف ۲۰ از جمله تبیعدگاههای کشور محسوب می شود. بنابراین به جای انتقاد از قاضی صادرکننده حکم باید مسئولین وقت استانداری استان و نماینده وقت شهرستان میناب در مجلس را بازخواست کنید و اسامی این افراد را که اکثرا بومی بوده اند را جهت یاددآوری مردم رنج کشیده هرمزگان منتشر نمایید. تا مردم از خدمات گران سنگ آنها به استان بیشتر مطلع شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *