آخرین اخبار

مردم از تندروی خسته شده اند/اختاپوس قومیت‌گرایی را زمین بزنید/تا روزی که هستم اجازه هیچگونه رانتی را نمی دهم

جمعی از جوانان اصلاح طلب با علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

اشتراک گذاری
22 May 2018
کد مطلب : 17404

 جمعی از جوانان اصلاح طلب با علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
در ابتدای این نشست تعدادی از نمایندگان و فعالین دانشجویی و جوانان در حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بیان نظرات خود پرداختند.

علی محمد احمدی در این نشست اظهار داشت: همگی یک درد و دغدغه مشترک داریم و آن توسعه استان است و بدون شک اگر جامعه ای پیشرفت کرده عده ای دلسوزانه در این راستا تلاش کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات استان از جمله قوم گرایی  و رابطه بازی به استواری دنا در جامعه  نهادینه شده است، عنوان کرد: عبور از این مسائل نیازمند یک همت جهادی و همگانی است.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد از جایگاه مدیریتی خود به نفع امیال شخصی و بستگان استفاده می کردند، گفت: بیش از ۹۵ درصد جامعه مدیریتی استان را مدیریت بومی تشکیل می دهد و باید جوانان این استان خودشان آستین همت را بالا زده و برای از بین بردن این اختاپوس قومیت گرایی تلاش کنند.

وی تاکید کرد: باید یک آوار برداری فکری و فرهنگی در استان انجام شود و برای این کار باید همگی دست به دست هم داده و این دیدگاه قومیت گرایی را ریشه کن کنیم.

احمدی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان، عنوان کرد: استان دارای بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب آب است و جای بسی تاسف دارد به خاطر یک سری تنگ نظری ها جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده و از مسیر توسعه عقب مانده است.

وی با بیان اینکه دیگر نمی توان با شیوه سنتی جامعه را اداره کرد، گفت: باید از تجارب موفق کشورهای و جوامع پیشرفته جهت توسعه استان در حوزه صنعتی استفاده کرد و با حفظ پیوست های زیست محیطی زمینه رونق صنعت در کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کرد.

احمدی در خصوص احداث پتروشیمی در استان، گفت: انتظار می رود قشر فرهیخته و جامعه دانشجویی استان تحت تاثیر افکار پوپولیستی و افراد کوچه بازاری قرار نگیرند و با توجه به دانش خود در این مسائل تفکر کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر فرد صاحب ایده ای که به آینده و قدرت اقتصادی استان کمک کند را با رعایت ملاحضات حمایت می کنیم.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: مجموعه مدیریت استان از نقد منصفانه و آگاهانه استقبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن می شود، اظهار داشت:  تا روزی که  در استان هستم اجازه هیچگونه رانتی را نمی دهم و هرکسی که توانایی، دانش کاری و سرمایه لازم را دارد را حمایت می کنیم.

احمدی با اشاره به مزیت های اقتصادی و تجاری مجتمع تفریحی وزارت نفت در محمود آباد مازندران، عنوان کرد: وزارت نفت در نظر دارد با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ۳۵ هکتار از پارک جنگلی یاسوج یک مجتمع تفریحی رفاهی ایجاد کند که بدون شک با احداث این مجتمع زمینه اشتغال زایی جوانان، توسعه پروزاها فرودگاه یاسوج و توسعه فرهنگی در استان محقق می شود.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به اینکه در گذشته بیش از ۶۰ هزارمتر از جنگل های استان برای توسعه فضای دانشگاه آزاد تخریب شد در حالی که اکنون کمتر از ۵ هزار متر آن فضا مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: چرا آن روزها کسی دغدغه محیط زیستی نداشت و برای حفظ بلوط های استان تلاشی نمی کرد.

وی با بیان اینکه استان های بزرگی همچون فارس، خوزستان و چهارمحال بختیاری به دنبال ایجاد چنین مجتمع هایی هستند، گفت: اما ما می خواهیم این فرصت مناسب را به راحتی از دست بدهیم در حالی که وزیر نفت قول مساعد داده اند که این مجتمع با متدسبز و رعایت پیوست های زیست محیطی در استان احداث شود.

احمدی افزود: بدون شک این مجتمع برای امورات رفاهی فرزندان همین استان که در وزارت نفت و دستگاه های مرتبط مشغول خدمت هستند در نظر گرفته می شود و با احداث آن زمینه رونق گردشگری و صنعت توریسم در استان مهیا می شود.

وی گفت: عده ای در بیرون به دنبال مسائل دیگری هستند و نمی خواهند نام استان کهگیلویه و بویراحمد در این کشور شنیده شود.

احمدی با بیان اینکه برای بنده افتادن و قطع یک درخت بلوط کمتر از مرگ یک جوان نیست، ابراز کرد: خودم فرزند زاگرس هستم و در زیر سایه های این درختان بزرگ شده ام.

استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت: ملاحظات زیست محیطی در خصوص پروژه پتروشیمی دنا بویراحمد، مجتمع تفریحی پارک جنگلی و سد تنگ سرخ در اولویت قرار می گیرد.
وی میزان آورده آبی استان را ۱۰ میلیارد مکعب خواند و گفت: کمتر از ۵۰۰ میلیون متر مکعب میزان تخصیص آب استان است و این مسئله حاکی از آن است که استان فاقد سازه آبی است و یاسوج تشنه است.

احمدی از پرداخت تسهیلات با بهره ۶ درصد خبرداد و گفت: میزان تسهیلات که به افراد عادی پرداخت می شود حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است ولی این میزان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی توانمند و صاحب ایده بیش از این مبلغ خواهد بود.

وی با اشاره به اعطای  ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۶ درصد برای اشتغال روستایی در استان، گفت: اولویت دریافت تسهیلات برای جوانان است.

احمدی خطاب به جوانان عنوان کرد: اکنون جوامع توسعه یافته از شغل کارمندی و پشت میز نشستن فاصله گرفته اند و در حال پرورش و حمایت از کارآفرینان هستند و انسان های هوشیار نیز این مسیر را طی می کنند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از جوانان حاضر در این نشست تقدیر کرد و گفت به پاس همراهی گذشته و نگاه مثبت به دولت تدبیر و امید از شما سپاسگزاری می کنم.

احمدی افزود: مردم ما از هر نوع تندروی خسته شده اند و مسئول شعاری نمی خواهند بلکه خواهان فردی هستند که دغدغه پیشرفت و توسعه را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه حاکمیت عقلانیت باید حاکم باشد، عنوان کرد: جوانان نخبه، متخصص و متعهد را شناسایی کرده و جهت مشاوره به مسئولان معرفی می کنیم تا از توانایی و تخصص آنها برای پیشبرد اهداف دولت و توسعه استان استفاده شود.

احمدی با تاکید بر اینکه فرصت سازی برای قشر جوان در اولویت کار دولت قرار دارد، عنوان کرد: از استارت آپ ها و ایده های دارای خروجی با نگاه توسعه ای به استان حمایت می کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه باید دارای تفکر سالم باشد و وای به روزی که در یک نهاد علمی قومیت گرایی وتفکر کپک زده بر علم گرایی غلبه داشته باشد.

وی در خصوص ابزار گلایه یکی از دانشجویان نسبت به نظارت بیشتر بر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، گفت: عملکرد تمامی دستگاه های اجرایی را رصد می کنیم و پس از بررسی کارشناسی منسبت به اعمال اصلاحات در دستگاه ها اقدام می شود.

احمدی خطاب به جوانان، گفت: انتظار می رود با توجه به وضعیت کنونی کشور دولت را درک کنید زیرا که باید برای این گذار توسعه ای همگان هزینه دهند و همه ما خوب می دانیم که بیرون از مرزهای این کشور هیچ کسی دلسوز ما نیست حتی کسانی که دم از حقوق بین الملل و حقوق بشر می زدند به تعهدات خود پشت پا زدند.

وی افزود: در ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران این ملت تنها بود؛ در مرحله حساسی قرار داریم و باید با دید آگاهانه برای پیشرفت کشور و استان گام برداشت.

وی تاکید کرد: نقد منصفانه و دلسوزانه را می پذیریم.

احمدی در خصوص وضعیت حوزه ورزش در استان، گفت: این حوزه مشکلات خاص خود را دارد که در حال حاضر پروژه های زیادی در مناطق شهری و روستایی استان در حال اجرا است  و امید است با بهره برداری از آنها سرانه فضای ورزشی استان به متوسط کشوری نزدیک شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

One response to “مردم از تندروی خسته شده اند/اختاپوس قومیت‌گرایی را زمین بزنید/تا روزی که هستم اجازه هیچگونه رانتی را نمی دهم”

  1. Anonymous says:

    سلام استاندار محترم شما کنار دستت رانت هست و خبر ندارید . اولین اون مدیر کل بازرسیتونه. دومیش رئیس سازمان برنامه ریزیتونه که تو ادارات نیرو بکار میگیره و شما هم از اون بیخبرید و ……

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *