آخرین اخبار

ریشه اختلاف لاهوتی و منطقیان مشخص شد / ساز جدایی کار که بود؟

در آن زمان آقای رضا توفیقی فرماندار کهگیلویه بود،حس کردیم جناب لاهوتی فاصله خود را از جمعی دورتروبه جمعی نزدیکتر می کند وبه نظرمی رسید که کدورتی دردل دارد.

اشتراک گذاری
12 May 2018
کد مطلب : 17209

ماجرای دودستگی اصلاحطلبان در حوزه کهگیلویه ، آنقدر جدی بوده که عامل اصلی و تعیین کننده در شکست های پیاپی انتخابات مجلس برای این جریان بوده است .
اگر سخنان طرفداران ، مشاوران و دیگر اعضای نزدیک به این دو شخص را ببینید ، باز هم اختلاف شدید است . کار اختلاف در این دو طیف تا جایی بالا رفته است که منطقه کهگیلویه به اصطلاح بزرگ را به دو بخش بویراحمد و ثلاث تقسیم کرده اند و ثلاث را حوزه ی نفوذ لاهوتی و بویراحمد را هم حوزه نفوذ منطقیان می دانند.
سخنان دیگری هم در میان هر دو طیف بر زبان می آید مثلا این نکته که رای منطقیان تعیین کننده فرد پیروز انتخابات است و عملا لاهوتی چندان رای قابل توجهی ندارد و مصداق این حرف را در رای بسیار پایین کامرانی در دور قبل عنوان می کنند . اما از طرف دیگر طیف لاهوتی ادعا می کنند که جریان اصلاح طلبی کشوری چندان منطقیان را نمی شناسند و اصلاحات کهگیلویه را به اسم لاهوتی می دانند. البته این سخنان طرفداران دو طیف است و کسی تاکنون در این زمینه مستقلا تحقیق نکرده است یا شواهدی ارائه نداده است . تنها نکته ای که با قاطعیت می توان گفت این است که عدم ناکامی اصلاحطلبان کهگیلویه وجود اختلاف بین این دو چهره برجسته اصلاحات است. اما در این بین محمد منطقیان پرده از راز اختلاف خود و لاهوتی برداشته است و در مصاحبه ای اعلام کرده است که لاهوتی از همان اوایل جداشدن حوزه انتخابیه کهگیلویه و گچساران از هم ، خود را از جمعی دور و به جمعی دیگر نزدیک می کند!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمود منطقیان در گفتگویی در پاسخ به این سئوال که ریشه اختلافات جنابعالی و اقای لاهوتی کجاست؟می گوید:تا زمانی که آقای حاج بهرام تاجگردون کاندیدای اصلاح طلبان حوزه کهگیلویه بود ما وجناب آقای لاهوتی کنار هم برای پیروزی وی تلاش می کردیم واختلافی درکارنبود. تا اینکه در دوره آخری که حاج بهرام قرار بود کاندیدا شود متوجه شدیم که آقای لاهوتی کمی فاصله گرفته است وبااکراه در جلسات شرکت می کند.آن سال مجلس تصویب کرد که شهرستانهای گچساران و کهگیلویه دو حوزه جداگانه شودوهرحوزه برای خود یک نماینده داشته باشد. آقای تاجگردون درحوزه گچساران کاندیداشدودرحوزه کهگیلویه اصلاح طلبان باید کاندیدای دیگری برای خود معرفی می کردندومامانده بودیم که بانظرسایردوستان همفکرچه کسی رابرای کاندیدای آن دوره مشخص وبه جریان فکری معرفی کنیم.
در آن زمان آقای رضا توفیقی فرماندار کهگیلویه بود،حس کردیم جناب لاهوتی فاصله خود را از جمعی دورتروبه جمعی نزدیکتر می کند وبه نظرمی رسید که کدورتی دردل دارد.خلاصه مانده بودیم چه کارکنیم و هیچ جایگزینی برای حاج بهرام تاجگردون تعیین نکرده بودیم و تصمیمی هم نگرفته بودیم،نیاز به رایزنی وهمفکری داشتیم.در این حین باخبر شدیم که آقای لاهوتی با خواص مورد نظر خود یک جلسه تشکیل داده و اعلام کاندیداتوری کرده است و این در حالی بود که در آن جلسه بنده وآقایان رضا توفیقی،مهندس طاهری و جمعی از فعالان جریان اصلاح طلبی کهگیلویه حضورنداشتیم و از موضوع وقصدجناب لاهوتی بی اطلاع بودیم و چه بسا اگر دعوت می کرد ماهم ایشان را یاری وحمایت می کردیم.باتوجه به اینکه آقای لاهوتی باماهیچ رایزنی برای نامزدی خودبرای نمایندگی مجلس نکرده بود،بعد از مدتی نشستی بین ما برگزار گردیدو بحث شد که چه کسی برای نمایندگی مجلس کاندیدا شود. دوستان روی بنده وآقای رضا توفیقی نظر داشتند که نهایتا قرعه بنام بنده افتاد.در آن انتخابات موحد اول ،بنده دوم و جناب لاهوتی سوم شد و از آن زمان تاکنون اختلافات و دو طیفی بین اصلاح طلبان کهگیلویه بوجود آمده است.
واین مهم است که دوستان اصلاح طلب بدانندکه سازجدایی از چه زمانی و چرا و از چه جانبی نواخته شد… امیداست که پایان خوشی در راه باشد و همه ما دست دردست هم راه اصلاح جامعه را درپیش گیریم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

One response to “ریشه اختلاف لاهوتی و منطقیان مشخص شد / ساز جدایی کار که بود؟”

  1. موسی مرادی says:

    خیر
    کذب محض است
    ریشه اختلاف بر میگردد به جریان مجیدی
    چرا حقایق را بیان نمی کنید؟

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *