آخرین اخبار

حواشی عجیب بیمارستان جدید یاسوج/ اجازه افتتاح داده نشود

زلزله اخیر کهگیلویه و بویراحمد که کانون مرکزی آن در سی سخت بود هرچند بسیار کوتاه بود خساراتی در پی داشت که باید به صورت ویژه مد نظر مسئولان باشد.

اشتراک گذاری
06 May 2018
کد مطلب : 17090

زلزله اخیر کهگیلویه و بویراحمد که کانون مرکزی آن در سی سخت بود هرچند بسیار کوتاه بود خساراتی در پی داشت که باید به صورت ویژه مد نظر مسئولان باشد.

یکی از محل هایی که باید از امنیت فوق العاده ای برخوردار باشد بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند، چرا که مردم مراکز درمانی را بعنوان تنها محل های امن می دانند و در ثانی بیمارستان ها هستند که باید پذیرای آسیب دیدگان باشند و اگر خود براحتی آسیب ببینند خود داستان دیگری است.

در میان تصاویر زلزله اخیر عکسی از بیمارستان جدید یاسوج منتشر شد که نشان از ترک برداشتن بخش هایی از نمای این ساختمان دارد.

اگر چه عکس منتشره که به وضوح نشان از ترک برداشتن بخش هایی از نمای بیمارستان جدید یاسوج دارد و پس از آن نیز پوشاندن آن با گونی نیز خبرساز شد! توسط برخی مسئولان تکذیب شد اما چند نکته ای در اینجا قابل تامل است:

» کانون این زلزله سی سخت بود و نه یاسوج و در ثانی مدت زمان آن نیز کوتاه بود با این وجود و با فرض صحت تصویر منتشره در ادامه خدای ناکرده با زلزله شدید تر باید منتظر حادثه بزرگ برای خود این بیمارستان بود، البته تنها همان فرو ریختن نمای آن نیز می تواند حادثه ساز باشد.

» بیمارستان بزرگ یاسوج که قرار است قلب درمانی استان باشد و قبلاً هم انتقادهایی به ساخت آن شده بود و پیش بینی نیازهای اولیه از جمله هدایت فاضلاب هم در آن دیده نشده چطور قرار است در شرایط بحرانی بدون مشکل خدمات بدهد؟بیمارستانی که نه پد هلیکوپتر دارد و نه پارکینگ مناسب!، البته پیش از این نیز معاون عمرانی استاندار به صراحت گفته بود اگر موارد و زیرساخت ها فراهم نشود اجازه افتتاح این بیمارستان را نخواهد داد.

* به گزارش بویرنیوز، جا دارد دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد بعنوان مدعی العموم با ورود به موضوع بیمارستان ها به ویژه بیمارستان جدید یاسوج، اگر قصور و نقصی هست با دستور جدی و فوری نسبت به اصلاح آنها، با پیمانکارانی که به هر نحوی کم کاری داشته اند برخورد کند.

در ادامه تصاویری از این بیمارستان که در روزهای اخیر در رسانه ها منتشر شده آمده است:

تصویر بیمارستان پیش از زلزله:

تصویر مردم از بخشی از بیمارستان بعد از زلزله:

تصویری که ادعا شده نقاطی از بیمارستان با گونی پوشانده شده و سپس به سرعت بازسازی و مرمت شده:

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *