آخرین اخبار

نطق نماینده بویراحمد در مجلس/زارعی اعتقادی به استیضاح وزرا ندارد

غلام محمد زارعی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه اخیر سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت:

اشتراک گذاری
04 March 2018
کد مطلب : 16087

غلام محمد زارعی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه اخیر سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز و فداکار ایران اسلامی ؛ نمایندگان بزرگوار مردم ایران
در یکشنبه دو هفته پیش خبری بسیار اندوهناک وتاسف بار ملت ایران و همه مسئولان کشور علی الخصوص مردم غیور و غیرتمند استان کهگیلویه وبویراحمد را عزادار کرد.
پیام تسلی بخش رهبر عزیز انقلاب و سران سه قوه و همه مسئولان از سنگینی بار مصیبت فرو کاست و حضور و عزم همه مسئولان خصوصا فداکاران ارتش جمهوری اسلامی ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،امدادگران جمعیت هلال احمر،ورزشکاران و کوهنوردان سراسر کشور و حضور مردم عزیز و پر محبت مناطق اطراف حادثه در شهرستان سمیرم و بخش پادنا و شهرستان دنا شهر سی سخت در استان کهگیلویه وبویراحمد موجی از فداکاری و احساسات پاک انسانی را به نمایش گذاشت.
اینجانب ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده های صبور و بزرگوار حادثه دیده و تشکر خود را از همه کسانی که دراین حادثه ملی و غم انگیز همت و تلاش خود را در همبستگی با مردم و مسئولان استان کهگیلویه بویراحمد بکار بستند اعلام می دارم و مراتب گلایمندی خود و مردم مصیبت زده استان کهگیلویه وبویراحمد را در عدم اعلام عزای عمومی نسبت به این حادثه اعلام می نمائیم.
البته با تلاش های فداکارانه همه دستگاهها و افراد درگیر در صحنه بعد از کشف محل حادثه و علیرغم شرایط ناپایدار جوی و سخت گذر بودن محل ، لحظه ای فعالیت های امدادی تعطیل نشد و با انتقال بخشی از پیکرهای مسافرین و کشف جعبه سیاه زمینه اقدامات جدی تخصصی و بررسی علل وقوع حادثه فراهم شده است.

 

لذا مصرانه درخواست می کنم:
۱-با تشکیل یک تیم حقیقت یاب قوی و نظارتی از سوی سران سه قوه با بررسی جعبه سیاه و سایر اقدامات تخصصی علت حادثه را سریعا اعلام تا با عامل و یا عوامل مقصر در این حادثه برخورد جدی و بدون اغماض و متناسب با عمق این فاجعه صورت گیرد.بدیهی است کاهش آلام وجلوگیری از تکرار حوادث بعدی از این طریق میسر خواهد بود.
۲-ضرورت دارد در اسرع وقت با اقدامات جدی مرکز کنترل فضای کشور نسبت به اصلاح و جایگزینی مسیر های منتهی به فرودگاه یاسوج ترجیحا در شمال غرب یاسوج و نه بر فراز قله دنا به عنوان مثال با محدود کردن فضای نظامی چارلی ۳۷ و چارلی ۱۸ اقدام گردد.
۳- با توجه به اقدامات قابل توجه دو سال گذشته در زمینه توسعه ،تطویل و روشنایی باند و اقدامات لازم در زمینه سامانه ی ناوبری ، برقراری فوری پروازهای صحبگاهی و عصر گاهی فرودگاه یاسوج با انجام عملیات پروازی مسافرین از طریق ناوگان ماهان و ایران ایر مورد درخواست می باشد.
۴-اولویت بخشیدن فوری به استفاده از اجرای طرح تقرب ماهواره ای که هم هزینه کمتری دارد و هم موجب افزایش ایمنی فرودگاه یاسوج می باشد از جمله ضروریات رفع مشکل موجود خواهد بود.
امیدوارم این درخواست های حداقلی به صورت جدی مورد توجه واقدام مسئولان ذیربط قرار گرفته و در کوتاه ترین زمان نتایج آن به اطلاع مردم عزیز استان برسد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *