آخرین اخبار

زندانی شدن تعدادی از فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با شکایت بانک‌ها

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با تائید این خبر که تعدادی از فرهنگیان و بازنشسته این استان با شکایت بانک‌های عامل هم اکنون در زندان‌های این استان بسر می‌برند تاکید کرد که اطلاعی از آمار دقیق فرهنگیان زندانی ندارد.

اشتراک گذاری
17 February 2018
کد مطلب : 15839

 

به گزارش ۱۹ آبان” اردشیر یاری”  گفت: متاسفانه تعدادی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان کهگیلویه و بویراحمد که شاکی آنها بانک‌های عامل هستند اکنون در زندان های این استان بسر می برند اما آمار دقیقی از تعداد آنها ندارم.
 
وی مهمترین دلیل زندانی شدن این فرهنگیان را ” ضامن بودن ” آنها برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل به فرد و یا افراد دیگر عنوان و اظهارداشت: متاسفانه برخی افراد با درخواست از فرهنگیان، آنها را به عنوان ضامن بانکی خود معرفی می کنند و در زمان بازپرداخت تسهیلات از پرداخت آن به بانک های عامل خودداری می کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: بانک‌های عامل نیز با شکایت از فرهنگیان در دستگاه قضایی و با حکم قضات بدنبال بازپرداخت تسهیلات بوده که متاسفانه در این بین شاهد بازداشت و زندانی شدن فرهنگیان استان اعم از شاغل و بازنشسته هستیم.
 آموزش و پرورش نمی تواند کمک موثری به فرهنگیان زندانی انجام دهد
یاری با تاکید براینکه بدون شک در حال حاضر تعدادی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان کهگیلویه و بویراحمد به همین دلیل در زندان های این استان بسر می برند، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان نیز جز پرداخت تسهیلاتی معادل چهار تا پنج میلیون تومان به این فرهنگیان، هیچ کمک دیگری نمی تواند برای فرهنگیان زندانی بکند.
وی گفت: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد واقعا نمی‌تواند کمک موثری به فرهنگیان زندانی در این استان انجام دهد و تنها کمک همین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه پایین قیمت است که چندان نمی‌تواند راهگشای این مشکلات باشد.
فرهنگیان، ضامن بانکی دیگران نشوند
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با اظهارتاسف از وضعیت کنونی برای برخی از همکاران خود، از فرهنگیان خواست تلاش کنند به هیچ عنوان جز خانواده خود، “ضامن” بانکی فرد یا افراد دیگر نشوند.
یاری گفت: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از بازداشت و یا زندانی شدن فرهنگیان ضامن در این استان، بخشنامه ای مبنی بر اینکه فرهنگیان فقط ضامن بانکی خانواده درجه یک خود شوند اما متاسفانه برخی اوقات خود فرهنگیان، چندین روز جلوی در اتاق ما می نشینند تا بتوانند ضامن بانکی دیگران شوند.
وی با اظهارتاسف از اینکه اکنون برخی از همکاران فرهنگی خود در زندان‌های یاسوج بسر می‌برند، از فرهنگیان خواست یا ضامن بانکی کسی نشوند یا شرایط پرداخت ضامن شدن و یا بازپرداخت تسهیلات را درنظر بگیرند.
معلمان ضامن، باید بدانند روزی به زندان می روند
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: متاسفانه در ایام هفته بین ۱۰ تا ۱۵ نامه از سوی بانک‌های عامل جهت کسر حقوق فرهنگیان برای خود ما ارسال و واقعا از وضعیت کنونی نگران هستیم.
یاری با بیان اینکه نمی‌توانم بگویم که خود فرهنگیان نیز در زندانی شدن خود نقش دارند، تصریح کرد: البته فرهنگیانی که می‌خواهند ضامن بانکی دیگران شوند باید بدانند که ممکن است روزی تسهیلات آن فرد یا افراد پرداخت نمی‌شود و کار آنها به بازداشت و زندانی شدن می انجامد.
وی گفت: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در برابر احکام قضایی هم نمی تواند مقاومت کند زیرا که خلاف قانون محسوب می‌شود و اگر قاضی، دستوری صادر کند باید آموزش و پرورش آن را اجرایی کند.
 بر اساس برخی آمار از منابع موثق، هم اکنون ۲۵ فرهنگی‌شاغل و بازنشسته در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شکایت بانک‌های عامل در پشت میله های زندان های این استان بسر می برند./ایلنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *