آخرین اخبار

بارش های سنگین برف و باران در انتظار کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس هواشناسی از وقوع بارش های سنگین برف و باران در جنوب و جنوب غرب کشور در دهه سوم بهمن خبر داد.

اشتراک گذاری
03 February 2018
کد مطلب : 15100

 

کارشناس سازمان هواشناسی  با رد برخی شایعات و تصاویر منتشر شده در مورد نباریدن باران و ورود ابرها به ایران گفت: امسال پدیده واچرخند جنب حاده ای خاورمیانه در ایران فعال است و یکی از عللی است که باعث شده است میزان بارش کاهش یابد.

وی با بیان اینکه واچرخند خاورمیانه حاکم بر شمال آفریقا پدیده‌ای است که عمدتا در فصل تابستان در سطح عرض بالا، و در فصل زمستان در سطح عرض پایین تری ایجاد می‌شود، گفت: براساس محور مختصات بر فشار، تراز ۵۰۰ میلی متر بارش، به عنوان میانگین جوی نرمال الگو قرار می‌گیرد بنابراین در شرایطی که دمای هوا در فصل زمستان به طور نسبی افزایش می‌یابد، این ارتفاع به اندازه نرمال کم نشده و به الگوی تابستانه نزدیک می‌شود.

اصغری با بیان اینکه در صورت تثبیت باید منتظرآغاز دوره ی بارش های چشمگیر و فراگیر در کشور باشیم، ادامه داد: البته از امروز الگوی هوا در کشور زمستانه می شود و می توان گفت بهمن و اسفند پر بارشی را پیش رو داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در زمستان امسال بارش ها در غرب و جنوب غرب کشور بالاتر از نرمال است، تاکید کرد: در جنوب غرب کشور در دهه اخر بهمن شاهد بارش شدید باران خواهیم بود. این بارش ها می تواند منجر به آبگرفتگی معابر هم شود.

اصغری از کاهش ۶۰ درصدی بارش باران خبر داد و افزود: در شرق،جنوب شرق و استان های سیستان وبلوچستان،کرمان،یزد و امسال با کمبود بارش روبرو خوهایم بود.

وی بارش های شمال کشور را نرمال پیش بینی کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *