آخرین اخبار

خلا برنامه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در سایه کمبود اعتبار

حوزه فرهنگ یکی از حوزه‌های مهم است اما اعتبار این بخش مهم در سال جاری تنها ۴۲۰ میلیون تومان است.

اشتراک گذاری
14 January 2018
کد مطلب : 14268

فرهنگ یکی از حوزه‌های بسیار مهمی است اما در چهار سال اخیر بخش فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها کاری از پیش نبرده بلکه به نوعی احساس می‌شود کار در این حوزه مهم تعطیل شده است.

 روزهای گذشته طی نشستی که در استانداری برگزار شد معاون جدید سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه اصلی متولی بخش فرهنگ انتقاد کرد و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را نتیجه فقدان برنامه‌های نشاط‌آور در حوزه فرهنگی دانست.

نظری برنامه‌های حوزه فرهنگی را رضایت‌بخش ندانست و خواستار این شد که دستگاه‌های فرهنگی بالاخص فرهنگ و ارشاد اسلامی با برنامه‌ریزی برای ایجاد و تقویت روحیه شور و نشاط در جامعه تلاش کنند و دهه فجر را زمان مناسب برای این برنامه‌های فرهنگی و نشاط‌آور بیان کرد.

اما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقادات به این دستگاه متولی حوزه فرهنگ، پذیرفت که ظهور آسیب‌های اجتماعی به دلیل نبود کار فرهنگی است و باید در این زمینه تلاش بیش‌تر و اقدامات بهتری صورت گیرد.

رضا دهبانی‌پور با بیان اینکه تمام دستگاه‌های فرهنگی با کمبود اعتبارات مواجه هستند گفت: این مشکل در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مضاعف‌تر است.

وی سر جمع اعتبارات بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی سال جاری را ۴۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ارشاد در طول سال با این مبلغ اندک جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های موسیقی، داستان، شعر، خرید کتاب، حوزه‌های قرآن و عترت، جشنواره فیلم فجر و تجلیل از صاحبان آثار برتر در حوزه‌های کتاب، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خبرنگاران و مراسم تجلیل از اصحاب رسانه و چندین و چند برنامه دیگر را در دستور کار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال جاری جشنواره داستان کوتاه سقلاطون در گچساران، شعر بلادشاپور و ققنوس در دهدشت، هفته قرآن و عترت، جشنواره فیلم فجر، نمایشگاه بزرگ کتاب و مراسم تجلیل از صاحبان آثار برتر پیش‌روی این دستگاه است.

وی عنوان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هر ساله به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کتاب از نویسندگان برجسته کشوری خریداری و به دستگاه‌های مختلف استان می‌دهد.ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب برنامه برجسته فرهنگی در استان است که برای برگزاری بهتر این نمایشگاه ملی نیازمند مساعدت همه دستگاه‌ها هستیم.

دهبانی گفت: علی‌رغم مشکلات متعدد مالی ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های مختلفی اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد که عدم گزارش‌دهی این برنامه‌ها به معنای نبود و یا کمبود برنامه‌ها در حوزه فرهنگ تلقی نشود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *