آخرین اخبار

واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمدبه انتقادهای ائمه جمعه چه خواهد بود

  بکارگیری نیروهای بدون ضابطه و فله‌ای مدت‌ها است که بحث داغ رسانه‌ها و محافل گوناگون استان کهگیلویه و بویراحمد است و تاکنون هم پاسخ قانع کننده‌ای در این رابطه از کسی شنیده‌ نشده است. و از طرفی بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند و تنها رعایت عدالت و جلوگیری از تبعیض در […]

اشتراک گذاری
13 January 2018
کد مطلب : 14223

 

بکارگیری نیروهای بدون ضابطه و فله‌ای مدت‌ها است که بحث داغ رسانه‌ها و محافل گوناگون استان کهگیلویه و بویراحمد است و تاکنون هم پاسخ قانع کننده‌ای در این رابطه از کسی شنیده‌ نشده است. و از طرفی بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند و تنها رعایت عدالت و جلوگیری از تبعیض در بکارگیری نیروها خواسته و مطالبه به حق مردم است.

 

به گزارش کبنا از یاسوج، تبعیض و رابطه‌بازی و پارتی‌بازی در بکارگیری نیروها توسط بعضی از مدیران به پدیده نامیمون و وصله ناجور بر تن نظام اداری استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده که در کنار جوانان فارغ‌التحصیل، داد ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز درآورده است.

نابغه‌ها و نخبگانی هستند که بیکار هستند اما در عوض کسانی که نبوغ آنچنانی ندارند به کار گمارده شده‌اند

حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع راهپیمایان ۱۴ دی‌ماه یاسوج، اظهار داشت: چه مصیبت‌ها دیده‌ایم از بوم‌گرایی‌ها، از استان‌گرایی‌ها و از شهرستان‌گرایی که امروز خرد شده و یک روستا بوم شده و روستای دیگر غیربومی که این نفرت ایجاد کرده و این نفرت‌ها غده‌های چرکینی شده که روزی سر باز می‌کند که می‌بینیم اینگونه هم شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه سخنان خود گفت: مردم فقر و نداری را تحمل می‌کنند اما آنچه برای مردم غیرقابل تحمل شده تبعیض و بی‌عدالتی است که در کنار تبعیض‌ها تحقیر مردم نفرت‌انگیز است.با مردم به گونه‌ای صحبت کردن که انگار مردم نمی‌فهمند این تحقیر ملت است، دادن آمار غلط، وعده بی‌اساس و امید کاذب توهین به مردم است. مردم این توهین‌ها و این تحقیرها را می‌فهمند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نابرابری‌هایی وجود دارد که چه کسی این نابرابری‌ها را پاسخ خواهد داد، نابغه‌ها و نخبگانی هستند که بیکار هستند اما در عوض کسانی که نبوغ آنچنانی ندارند به کار گمارده شده‌اند. بیچاره در آزمونی اول شده ولی در گزینش کمرش را شکستند.

پشت پرده بکارگیری نیروها مسوولان و اصحاب قدرت است / سایه سکوت رسانه‌ها

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از رصد و بررسی لیست بعضی از بکارگیری‌ نیروهای بدون ضابطه و فله‌ای در استان خبرداد.

احمدی با اشاره به رصد و بررسی لیست بعضی از بکارگیری نیروهای بی‌ضابطه در استان، تصریح کرد: پشت پرده این بکارگیری نیروها و استخدامی‌ها مربوط به برخی از مسئولان و اصحاب قدرت و در سایه سکوت رسانه ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه اینگونه تبعیض ها در سراسر کشور وجود دارد، گفت: یک شبه نمی‌توان تمامی این مشکلات را حل و به مقابله با این بی عدالتی‌ها پرداخت و رسانه‌ها بهترین ابزار برای شفاف سازی در جامعه هستند.

بکارگیری، جذب و استخدام نیروها باید تابع قانون باشد / امیدوارم با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد نگرانی مردم برطرف شود

محمود مومن‌نسب مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فرآینده بکارگیری، جذب و استخدام نیرو حتی شرکتی در دستگاههای دولتی باید تابع قانون و ضوابط باشد.

مومن‌نسب افزود: در صورتی که موردی خلاف قوانین در رابطه با استخدام و بکارگیری نیرو در دانشگاه یا دستگاهی اتفاق افتاده به دستگاههای نظارتی گزارش داده شود تا بررسی و پیگیری شود.

وی بیان کرد: نظارت بر استخدام و بکارگیری نیرو و تبدیل وضعیت نیروهای دستگاهها دولتی و دانشگاهها در دستور کار ما قرار دارد اما باید مستند باشد. در صورتی که تخلف و خلاف قانونی صورت گرفت دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بعضی از دستگاهها و ادارات استان اقدامات خلاف قانون صورت می گیرد که از افراد بی سواد، سطح پایین، ناتوان بکارگیری و استفاده می شود و افراد تحصیلکرده جا می‌مانند که این مساله موجب یاس و نا امیدی افراد تحصیلکرده شده است.

مومن نسب تصریح کرد: دستگاههای دولتی بواسطه جذب و بکارگیری نیروهای فاقد تخصص و دارای توانایی و معلومات پایین در آینده بعلت جذب نشدن نیروهای توانمند و متخصص در پاسخگویی به مردم با مشکل جدی مواجه می شوند.

وی ادامه داد: دستگاههای دولتی در بکارگیری و استخدام نیرو قوانین را رعایت کنند.

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خیلی افراد درس خواندند و تحصیل کرده اند اما هم اکنون نگران از وضعیت بکارگیری بدون ضابطه نیرو در دستگاههای هستند و می گویند که برخی دستگاهها به بهانه خدماتی، شرکتی افراد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم را جذب و بکارگیری می کنند.

وی بیان کرد: دست یاری به سمت رسانه ها برای گزارش تخلفات دستگاههای دولتی در زمینه بکارگیری نیرو بدون ضابطه دراز می کنیم و انتظار همکاری داریم.

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: موارد لازم در خصوص بکارگیری نیرو در دستگاههای دولتی در جلسات مختلف مطرح شد که بعضی موارد نتیجه بخش بود و برخی موارد هنوز نتیجه ای نداشت که امیدواریم با حضور مدیریت ارشد جدید استان این موضع که باعث نگرانی بخشی از مردم شده است بطور جدی پیگیری شود.

با کسانی که قوانین را نغض می‌کنند، برخورد شود

حجت الاسلام محمودی‌اصل  امام جمعه لنده نیز به بکارگیری نیروهای فله‌ای اشاره کرد و گفت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد با کسانی که قوانین را نغض می‌کنند برخورد و جلوی طایفه گری در استخدام‌ها را بگیرد.

وی از استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواست که وعده‌های خود را تحقق دهد.

برخی ادارات تمام فامیل های خود را به کار گرفته است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه دیشموک به جلسه ائمه جمعه استان با استاندار در یاسوج اشاره کرد و گفت: در این دیدار و جلسه استاندار استان از وجود بکارگیری نیروهای غیرقانونی و فامیلی صحبت به میان آورد و گفت در استان ما برخی ادارات تمام فامیل های خود را به کار گرفته و پیگیری این کار را در دستور کار خود قرار دادند اما  چند ماه از این جلسه گذشته و استاندار هیچگونه برخوردی با افراد متخلف به کار نگرفته است.

چرا افراد با سابقه ۱۰ سال کار باید اخراج گردند و افراد بصورت خانوادگی و فامیلی جایگزین یا در فلان جا استخدام گردند

حجت الاسلام وحدانی‌فر خطیب جمعه مارگون درباره وضعیت استخدام‌های فامیلی در استان خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: جناب آقای استاندار بعد از تودیع معارفه خود قول مقابله با تبعیض‌ها در راندمان استخدام‌های اداری و مبارزه با بی عدالتی را دادند و الان بفرمائید که تکلیف استخدام‌های فامیلی و طایفه ای در استان به کجا رسید؟.

حجت الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: چرا افراد با سابقه ۱۰ سال کار باید اخراج گردند و افراد بصورت خانوادگی و فامیلی جایگزین یا در فلان جا استخدام گردند مگر مردم در خانه کم جوان تحصیل کرده و بیکار دارند.

وحدانی‌فر در پایان گفت: از شما که در راس مدیریت هستید تقاضا داریم سریعا موارد نتیجه‌گیری را به مردم استان اعلام کنید.

بلایی که امروز باعث ناامیدی جوانان استان شده پارتی بازی و بکارگیری های فامیلی، قومی، طایفه، خطی و سیاسی است

حجت‌الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی  در این باره می‌گوید: بلایی که امروز باعث ناامیدی جوانان استان شده پارتی بازی و بکارگیری های فامیلی، قومی، طایفه، خطی و سیاسی است و این یک ظلم بزرگ است و استاندار محترم در ابتدای ورودشان به استان قول دادند که برخورد کنند و از آن جلوگیری می کنند انتظار افکار عمومی و خواسته به حق مردم این است که تا به امروز چه برخوردی شده؟ چرا این وعده عملی نشده؟ چطور در بعضی جاها استخدام های فامیلی که کمتر از یکی دوسال استخدام شرکتی شدند تبدیل وضعیت می‌کنید.

وی گفت: اما نیروهای ۸ الی ۱۰ سال قبلی را یا اخراج می کنید یا به همان حال سابق نگه می‌دارید و مدیریت با نگاه سیاسی و خطی در این استان باعث عقب ماندگی می‌شود و یک جنایت در حق مردم است که انتظار است انسان‌هایی شایسته، لایق، متعهد، مختخصص، دلسوز، ولایی و انقلابی در راس امور باشند.

دستگاه‌های نظارتی بدون هیچ ملاحظه کاری با مدیران استخدام‌های فله‌ای و بدون ضابطه برخورد کنند / حرف درمانی برای مدیر متخلف فایده ندارد

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه چرام در این باره، با بیان اینکه برخی حوادث آنچنان تلخ است که وقتی انسان متوجه می‌شود تا روزهای متمادی ناراحت است، اظهار داشت: یکی از این حوادث تلخ سواستفاده مسؤولان از موقعیت شغلی و استخدام‌های غیرقانونی، فامیلی و نور چشمی است، عملی ناپسند که چهره نظام اسلامی را زشت می‌کند.

وی افزود: اگر این نظام و مملکت متعلق به همه اشخاص است که این گونه نیز هست پس باید همه از حقوق مساوی بهره‌مند شوند،عده‌ای که به سن پیری رسیده آن شغلی کسب نکرده‌اند اما عده‌ای که نور چشمی هستند راحت استخدام می‌شوند.

حجت‌الاسلام فشار اضافه کرد: تا کی باید شاهد این تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها باشیم در یک خانواده چند جوان بیکار هست که پدر و مادرشان از این وضعیت شرمنده هستند. سازمان‌های مربوطه تا کی باید نظاره گر باشند و برخوردی نکنند.

خطیب جمعه چرام تصریح کرد: مدیری که مردم را با اعمال تبعیض آمیز نسبت به نظام اسلامی بدبین می‌کند بیاورید و در این نمازهای جمعه شلاق بزنید تا درس عبرتی برای سایر افراد باشد.

وی افزود: آقای استاندار در موقع شروع مسؤولیتتان حرف‌های خوبی زدید اما حرف درمانی برای مدیر متخلف فایده ندارد مردم نگاه به عملکرد شما می‌کنند نه سخن‌هایتان اگر عادلانه برخورد کردیم و افراد متخلف را از کار اخراج کردید آن وقت به حقوق شهروندی عمل کرده‌ایم آن موقع به استمرار حرکت نظام اسلامی تا ظهور امام عصر عج کمک کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: مردم از این تبعیض‌ها گله مند هستند از این بی عدالتی‌ها ناراحتند باید علاج واقعه کرد این‌ها برای نظام اسلامی آسیب است. و انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی بدون هیچ ملاحظه کاری با مدیران استخدام‌های فله‌ای و بدون ضابطه برخورد کنند.

به گزارش کبنا از یاسوج، برخورد با مدیرانی که دست به بکارگیری نیروهای فله‌ای، طایفه‌ای و خانوادگی و جناحی زده‌اند، مطالبه به حق جوانان و مردم است و ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی هر شهری از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواسته‌اند که با مدیرانی که دست به بکارگیری نیروهای بی‌ضابطه و فله‌ای زده‌اند، برخورد شود. و نتیجه آن را به مردم اعلام کند. حالا باید منتظر ماند که علی محمد احمدی دومین استاندار دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد چه برخوردی با این مدیران خواهد داشت.

احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید بداند، که ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که ثمره هزاران خون شهید است، خیانت بزرگی محسوب می‌شود و مقابله با فساد اداری و جلوگیری از تبعیض مدیران یکی از وظایف او به عنوان نماینده عالی دولت نظام اسلامی محسوب می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *