آخرین اخبار

به‌جای نشستن در جلسات و میل میوه‌ حداقل یک واحد را به چرخه تولید برگردانید

به‌جای اینکه در این نشست‌ها بنشینیم و میوه‌ای میل کنید حداقل یک واحد را به چرخه تولید برگردانید.

اشتراک گذاری
25 December 2017
کد مطلب : 13760

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور مدیران عضو این شورا برگزار شد، بار دیگر ضعف مدیریت را البته نه به صراحت قبلی که کمی  در پرده به مدیران یادآور شد و گفت: قرارداد نوشتن و تفاهم‌نامه منعقد کردن با مؤسسات اقتصادی کارکرد مدیریتی نیست، اگر قرارداد و تفاهم‌نامه پس از یک سال تا جایی که ۱۰ درصد پیشرفت نداشته باشد، ارزش عملکردی ندارد و مشخص می‌شود که این قراردادها چندان تاثیری در رونق اقتصادی ما نداشته است.

ریل زنگ زده توسعه در استان

علی محمد احمدی که این روزها بعد از آشنایی کامل با معضلات و مشکلات استان ، تجربه و علم  را به کمک خود آورده است تا شاید بتواند ریل زنگ زده و تخریب شده توسعه در استان را  ترمیم و زنگ زدایی کند و چرخه توسعه استان را بر این ریل سوار نماید،  این روزها با مدیرانی سرو کار دارد که  عملکردشان در چند سال گذشته به خوبی روشن شده است.

انتظار استاندار ازمدیران

احمدی که دل پری از ضعف مدیریت در استان دارد هر از چند گاهی با توپ و تشر قصد دارد تا مدیران را به کار وادار نماید اما او نیز خوب می داند که این مدیران هر چه توانستند انجام داده اند و نباید بیش از این انتظار داشته باشد.  مدیرانی که در بسیاری از زمینه ها ضعف هایشان  میوه داده و ناکارآمدی آنها  این وضعیت نامناسب در استان را رقم زده است.

این گزارشات دیگر محرمانه نیست

آقای استاندار در این نشست از گزارشات محرمانه ای حرف می زند که از قطع پنهانی درختان سیب در سی سخت حکایت دارد ، بله آقای استاندار درست می فرمایید اما این گزارش ها دیگر محرمانه نیست و ضعف مدیریت باعث و بانی این کار شده است. چه خوب  گفتید که علتش را پیدا کنید و خود نیز پاسخ را داده اید که نبود سردخانه، عدم صنایع تبدیلی، عدم بازار فروش و حمل و نقل نامناسب می تواند از دلایل این امر باشد اما راهکار چیست آیا با متولیانی که  چند سال است در این زمینه مسئولیت داشته اند دردل کردن درمانی برای از بین رفتن باغات سی سخت است.

انحراف در تسهیلات صنعتی  و نقش مدیران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به انحراف در تسهیلات بانکی در بخش صنعت اشاره می کند و می گوید : تسهیلات و منابع مالی به افرادی غیرمتخصص اختصاص داده‌شده، و افراد غیر صنعت‌گر وارد این حوزه شده است و این در حالی است که بخش صنعت حوصله، کار و بردباری خود را می‌خواهد و کسی که در خانواده صنعتی بزرگ نشده است، فی‌البداهه صنعتی نمی‌شود. وی با اشاره به اهمیت صنعت و ورود افراد متخصص در این حوزه، بیان کرد: افراد متخصص و صنعت‌گر با فکر و روحیه صنعتی در این حوزه موفق خواهند شد و افراد غیرمتخصص بعد از مدتی انگیزه خود را از دست خواهند داد،  لذا باید تسهیلات بانکی را به افراد متخصص اختصاص دهیم.

چه خوب گفتید که افراد متخصص و صنعت گر باید وارد کار صنعتی شوند اما به نظر شما آیا مدیران صنعت نیز نباید صنعتی باشند و تفکر و اندیشه صنعتی شدن را داشته باشند. آیا  متخصص نبودن  صنعتگران استان  تنها علت تعطیلی و راکد بودن واحدهای صنعتی  است یا اینکه مدیران غیر صنعتی و ناتوان نیز می توانند در این زمینه تاثیر گذار باشند. آیا ضعف نظارت مدیران یکی از عوامل انحراف تسهیلات صنعتی در استان نیستند.

برخی مدیران نیازمند مشق شب

آری وقتی نگاههای سیاست زده بر حوزه صنعت مستولی شود قطعا نتیجه ای جز رکود و تعطیلی نباید انتظار داشته باشید .

چگونه انتظار دارید مدیری که نه بر اساس شایسته سالاری و توانمندی که صرفا بر اساس خاستگاههای قومی و قبیله ای و یا سیاسی بر صندلی مدیریت تکیه زده است  ناجی صنعت در استان باشد.

آری آقای استاندار نتیجه و عملکرد برخی از مدیران ما همین است که می بینید. ناتوان در برنامه ریزی،  ناتوان در مدیریت، ناتوان در اجرا ، ناتوان در نظارت و دهها مورد ناتوانی دیگر.

آری برای مدیران باید مشق شب نوشت و برنامه ها را به صورت یک  دو و سه و… ردیف کرد و از آنها مطالبه نمود شاید بتوانند بدوند اگر دیگر خسته نشده باشند.

آمارهای غیر واقعی زخم کهنه در استان

علی محمد احمدی در ادامه زخم کهنه آمارهای غیر واقعی در استان را باز کرد تا نشان دهد که بر امور مسلط است و خوب می داند که آمارها دروغ نمی گویند اما این آمارسازان هستند که دروغگویان بزرگی هستند. هر چند که احمدی این روزها در برخی موارد به صراحت نظراتش را بیان نمی کند و شاید هم حجب و حیا باعث این محافظه کاری شده اما به خوبی دریافته است که میان آمارهای ارایه شده با واقعیت ها فاصله است آنجا که در این نشست می گوید: اینکه روزانه در نشست‌ها آمارهایی از شهرک‌های صنعتی فعال و غیرفعال ارائه شود، و اتاق بازرگانی یاسوج آمار دهد و سازمان صنعت و معدن و تجارت عصبانی شود، این نشست‌ها ارزش ندارد، ما در اینجا باکسی دعوا نداریم، اگر واحدهای تولیدی غیرفعال هستند همه ماها به‌ عنوان مسوولان استانی که کمبودها و مسائل مختلف این واحدها را پیگیری نکرده‌ایم، مقصر هستیم.

آری اقای استاندار درد  آمارهای غیر واقعی سالهاست که بر گرده این استان سوار شده است بنابراین مواظب باشید گول آمارها را نخورید هر چند که نیک می دانیم فرد با تجربه و علمی همانند شما نکته سنج و ریز بین ، سره را از ناسره به خوبی تشخیص می دهد.

احمدی خطاب به مسوولان، اظهار داشت: مسوولان تکانی به خودشان دهند و به جای مجادله‌های بیهوده، مشکلات مردم را برطرف کنیم و این کم‌لطفی و کم‌کاری است که در این نشست‌ها با خیال راحت بنشینیم، و هیچ اقدامی نکنیم. به‌جای اینکه در این نشست‌ها بنشینیم و میوه‌ای میل کنید از ۱۰۰ واحد راکد حداقل یک واحد را به چرخه تولید برگردانید.

هر چند که مردم انتظار ندارند یک شبه مشکلات حل شود و  کهگیلویه و بویراحمد گلستان شود اما در این انتظارند ببینند آیا  تجربه و علم احمدی توسعه را برای این استان به همراه دارد یا اینکه باز هم در حلقه مدیران ناکارآمد گرفتار و روزمرگی بر استان مستولی می شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *