آخرین اخبار

مطبوعات نباید محدود شوند/ دستگاه قضا قایل به محدود کردن مطبوعات نیست

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ کس در نظام قضایی قایل به محدودیت برای مطبوعات نیست بلکه باید در راستای رشد و ترقی مطبوعات، اصلاح صورت گیرد.

اشتراک گذاری
14 November 2017
کد مطلب : 12560

حجت الاسلام غلامرضا مزارعی  در مراسم تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات استان که صبح امروز در دادگستری استان برگزار شد، مطبوعات را پل ارتباطی بین مردم و مسوولین عنوان کرد و گفت: یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در رشد، اصلاح و توسعه جامعه،  مطبوعات است.

وی از مطبوعات  به عنوان  چشم بینای مردم و جامعه یاد کرد و افزود: مردم مطبوعات را امین خود می دانند و بیان مشکلات و معضلات مردم و جامعه در چهار چوب قانون، حق مطبوعات است. مزارعی انتقاد را حق غیر قابل انکار مطبوعات عنوان کرد و افزود: مطبوعات باید به مسوولین هشدار دهند و با نقدهای منصفانه و سازنده خود همراه و مشاورانی امین برای مدیران و خدمتگزاران مردم باشند.

مزارعی با طرح این سوال که اگر مطبوعات مسایل و مشکلات جامعه و اشکالات اجرایی و قانونی را هشدار ندهند چه کسی باید این رسالت را به عهده بگیرد گفت: انگیزه مطبوعات، انگیزه شرافتمندانه  و برای اصلاح امور جامعه است و اهداف مغرضانه، منفعت طلبانه و شخصی در آن وجود ندارد.

رئیس دادگستری استان افزود: به همین جهت است که قانونگذار بین جرایم مطبوعاتی  و سایر جرایم تفاوت قایل شد و امر به تشکیل هیات منصفه مطبوعات داد.  مزارعی ، هیات منصفه مطبوعات را نماینده مردم عنوان کرد و گفت: به جهت اهمیت مطبوعات و احترامی که قانونگذار برای مطبوعات قایل شده، رسیدگی به جرایم مطبوعاتی با حضور هیات منصفه برگزار می شود و هیات منصفه  بعد از اعلام ختم رسیدگی با مشورت، نظر خود را به صورت کتبی اعلام می نمایند. وی افزود: هیات منصفه مطبوعات با رای اکثریت حاضر در جلسه رسیدگی نظر خود را در زمینه مجرم بودن و یا نبودن و یا در صورت مجرم بودن  مستحقق تخفیف مجازات بودن یا نبودن مطبوعات نظر خود را اعلام می کنند.

غلامرضا مزارعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه جرایم مطبوعاتی در استان مشکل خاص، جدی و حادی نداشته ایم اما در حوزه فضای مجازی بی احتیاطی هایی صورت می گیرد که قطعا باید بر اساس قانون برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان اعضای هیات منصفه را به رعایت عدل و انصاف توصیه کرد و گفت: بدون در نظر گرفتن گرایشهای شخصی، قومی و با رعایت صداقت، تقوی و امانت دارای در راه احقاق حق و ابطال باطل تلاش کنید.

در پایان این مراسم اعضای هیات منصفه مطبوعات سوگند یاد کردند تا در رسیدگی های سیاسی و مطبوعاتی در راه احقاق حق و ابطال باطل بدون در نظر گرفتن گرایش های شخصی، گروهی و با رعایت صداقت ، تقوی و امانت داری در انجام امور محوله انجام وظیفه نمایند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *