آخرین اخبار

میراث سوانح جاده ای کهگیلویه و بویراحمد با هزار کشته و ۳۰ هزار مصدوم

سوانح جاده‌ای پنج ساله گذشته در کهگیلویه و بویراحمد، هزار کشته و ۳۰ هزار مصدوم برجای گذاشته است.

اشتراک گذاری
05 October 2017
کد مطلب : 11681

  رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۰ نفر از مصدومان سوانح جاده‌ای استان در پنج ساله گذشته دچار ضایعه نخاعی شده اند.

بیت الله محرابی افزود: در مجموع ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز دراین استان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۴۷ نقطه جزء نقاط حادثه‌ خیز و شناسنامه دار ملی است.

وی با بیان اینکه سند کاهش سوانح جاده‌ای در استان به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شده است گفت: افزایش تعداد نیروهای پلیس و راهداری در جاده‌ها، توسعه زیرساخت‌های پایگاه‌های اورژانس و پایگاه‌های پلیس از راهکارهای کوتاه مدت تدوین شده در این سند است.

رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی استان بیان کرد: احداث آزاد راه و بزرگراه و حذف نقاط حادثه خیز برای کاهش تصادفات در جاده‌ها از راهکارهای بلند مدت برای کاهش سوانح جاده‌ای در استان است.

مسئولان کم عرض بودن جاده‌های ارتباطی، کمبود بزرگراه و نبود آزاد راه و خطاهای انسانی را از مهمترین دلایل وقوع حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد می‌دانند.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

طول بزرگراه‌های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید ۵۳ کیلومتر بود.
تکمیل بزرگراه یاسوج به سمیرم و  جاده چهار خطه ۱۴۵ کیلومتری بابامیدان-گچساران به بهبهان از جمله طرحهای مهم در دست ساخت درکهگیلویه و بویراحمد است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *