آخرین اخبار

“کهگیلویه و بویراحمد”آزمایشگاه مدیریتی استاندار جدید / نمایندگان استان مسئول این اشتباه بزرگ هستند

: استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در حالی به این مسئولیت مهم منصوب شده است که سابقه یک روز مدیریت اجرایی بخصوص در حوزه های استانی و مدیریتی سیاسی ندارد .

اشتراک گذاری
17 September 2017
کد مطلب : 11297
عادل علیبازی
 دکتر ” علی احمدی ” استاندار جدید ” کهگیلویه و بویراحمد ”   ۵۰ ساله زاده ایلام تحصیلکرده رشته اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی تهران است که در کارنامه سیاسی و مدیریتی خود ” دبیر دبیرخانه ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ، معاون مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی کشور، ریاست پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس ،عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس ، عضو شورای مشاوران دیوان محاسبات کشور، عضو گروه پژوهشی عدالت و رفاه اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، عضو کمیته آموزش (آموزش و توسعه پایدار) کمیسیون ملی یونسکو و تدریس در برخی دانشگاههای تهران را دارد .
وی همچنین نماینده پیشین ایلام در مجلس شورای اسلامی بوده که تنها یک دوره نمایندگی را عهده داره بوده است .
با نگاهی گذرا به سوابق مدیریتی و اجرایی وی متوجه می شویم که استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک روز هم سابقه اجرایی ندارد و حال آنکه مدیران اجرایی و آگاهان به اجرا می دانند که در ایران مدیریت اجرایی با مدیریت گفتاری و پژوهشی و ستادی و مشاوره ای  بسیار متفاوت است .
نگارنده با شناختی از که دکتر احمدی دارد معتقد است که وی بیش از آنکه توانمند در حوزه اجرا و مدیریت اجرایی آنهم در سطح ارشد استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد باشد حتما متناسب با همان حوزه تدریس و تحصیل  و پژوهش می بود تا استانداری !
نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد که هر سه نفر از مدیریت اجرایی به نمایندگی مجلس رسیده اند بخوبی می دانند که مدیریت اجرایی با شعار سیاسی و طمطراق نمایندگی کاملا متفاوت است بنابراین این سه عزیز باید مسئولیت این انتصاب را برعهده بگیرند همانگونه که هر سه نفر رسما اعلام کرده اند با آنها در این خصوص مشورت شده است  و  نشان داده اند کاملا از این انتصاب خرسند و شادمان هستند . هرچند که به صحت اطلاع آنها از چنین انتصابی شک کثیر وجود دارد !
نمایندگان استان باید پاسخ دهند که آیا گزینه اجرایی برای مدیریت استان بهتر بود یا کسی که سابقه اجرایی ندارد ؟آیا گزینه ای مناسب تر از ایشان برای استان وجود نداشت ؟ باید پاسخ دهند مهم ترین شاخص های انتخاب وی چه بوده است ؟ چرا گزینه های اجرایی قوی تر برای مدیریت ارشد استان انتخاب نشد ؟ آیا صرفا هماهنگی و تعامل با نمایندگان برای مدیریت استان کافی است ؟ اگر همین شاخصه مهم بود همان موسی خادمی با همه ضعف های بسیارش که هم مطیع تر بود هم حداقل سابقه اجرایی بیشتر ! اگر هم با  آنها هماهنگی نشده رسما اعلام کنند مسئولیتی ندارند .
روند اجرایی  و مشکلات اجرا متفاوت از حوزه تدریس و پژوهش است که دکتر احمدی مهمان جدید آموزش مدیریتی استان برای ایفای این نقش قبول مسئولیت نموده است .
 معتقدیم  استان کهگیاویه و بویراحمد تنها یک آزمایشگاه مدیریتی برای دکتر احمدی بوده و مردم توقع اتفاق خاصی را در دوران مدیریتی وی نداشته باشند  . توسعه همانند دوران  خادمی جز در گفتار دیده نخواهد شد .
نمایندگان استان با شجاعت باید مسئولیت عملکرد وی را برعهده گیرند آنگونه که ما نیز مسئولیت نقد خود را  محضر تاریخ و پیشگاه مردم نجیب استان خواهیم پذیرفت . آیا وقت آن نرسیده که کارآموز برای مدیریت ارشد استان انتخاب نشود ؟
معتقدیم وی حتی ضعیف تر از موسی خادمی جلوه خواهد کرد و مسئولیت این انتصاب اشتباه بر عهده نمایندگان استان است . روزها به پیش خواهد رفت و صحت موضع گیری های هر کسی در این خصوص مشخص خواهد شد .

ما می مانیم و کهگیلویه و بویراحمدی که باید روز به روز به عقب برگردد آنچنان که ” موسی خادمی ” در این چهارسال به عقب راندش و امروز  فرصتی دیگر برای رزومه سازی دیگران و آینده کودکان استانی که براحتی امروز ما را نظاره گرند و فردا پرسشگر . باشد در برابر تاریخ شرمنده نباشیم .

او اگر بخواهد موفق باشد باید اقداماتی انجام دهد که در مطلبی دیگر به آن خواهم پرداخت .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *