آخرین اخبار

سردرگمی مالباختگان موسسه اعتباری توسعه و آرمان برای رسیدن به پولهایشان/ وعده هایی سه ماهه شد+تصاویر

سپرده گذاران موسسه اعتباری توسعه(تعاونی اعتباری وحدت) و آرمان در کهگیلویه و بویراحمد همچنان برای دریافت سپرده های خود همچنان در تکاپو هستند و وعده های مسئولان برای پیگیری این موضوع نیز ظاهرا به جایی نرسیده است. به گزارش ۱۹ آبان و به نقل از صبح زاگرس ، از زمان تاسیس موسسه های اعتباری در سطح […]

اشتراک گذاری
28 August 2017
کد مطلب : 10879

سردرگمی مالباختگان موسسه اعتباری توسعه و آرمان برای رسیدن به پولهایشان/ وعده هایی که عملی نمی شود+تصاویر

سپرده گذاران موسسه اعتباری توسعه(تعاونی اعتباری وحدت) و آرمان در کهگیلویه و بویراحمد همچنان برای دریافت سپرده های خود همچنان در تکاپو هستند و وعده های مسئولان برای پیگیری این موضوع نیز ظاهرا به جایی نرسیده است.

به گزارش ۱۹ آبان و به نقل از صبح زاگرس ، از زمان تاسیس موسسه های اعتباری در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و ترغیب مشتریان به سپرده گذاری برای بهره مندی از سودهای ۲۵ تا ۳۰ درصدی بسیاری از مردم برای رسیدن به این سودها پول های خود را در این موسسه ها سپرده گذاری کردند .

بازار داغ سود بالای سپرده های بانکی و رقابت بین موسسه های اعتباری این موضوع را که سپرده گذران می بایست پیش از سپرده گذاری از وضعیت مجوزدار بودن یا نبودن موسسه های اعتباری را بررسی می کردند را به کلی به ورطه فراموشی سپرد و افراد زیادی به طمع رسیدن به سودهای کلان در برخی موسسه های غیرمجاز سرمایه گذاری کردند.

چرا بانک مرکزی نظارت نکرد؟

نبود نظارت بانک مرکزی و نصب تابلو ها و بنرها مبنی بر داشتن مجوز از سوی بانک مرکزی توسط موسسه های غیرمجاز برای قانونی جلوه دادن کار خود این ارامش خاطر را برای سپرده گذاران کشور و کهگیلویه وبویراحمدی به وجود اورده بود تا با فروش زمین ، گوسفند و یا هر چیز دیگری مبلغی را جمع اوری و به دست موسسه های اعتباری بسپارند.

در بین مالباختگان افرادی وجود دارد که از ۱۰۰ هزارتومان تا ۲۰۰ میلیون تومان در این موسسه های اعتباری سرمایه گذاری کرده اند.

در ماه های اول تاسیس این موسسه ها پرداخت سود به سپرده گذران به نحو مطلوبی انجام می شد اما با گذر زمان و تغییر و تحولات بانکی و مالی  و ورود بانک مرکزی به این موضوع برخی از این موسسه ها اعلام ورشکستگی کردند و این جرقه کافی بود تا سیل عظیم سپرده گذران را روانه موسسه های مال و اعتباری که سرمایه خود را در انجا قرار داده بودند بکشاند.

با رسانه ای شدن موضوع ورشکستگی برخی موسسه های مالی و اعتباری در سطح کشور و به تبع ان استان کهگیلویه و بویراحمد سپرده گذران برای دریافت پول های خود به موسسه ها مراجعه کردند اما با پاسخ سرد مسئولان رو به رو و به در بسته خوردند.

تجمع مالباختگان موسسه اعتباری توسعه، مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

سپرده گذاران کهگیلویه و بویراحمدی در یاسوج، گچساران و دهدشت با شنیدن اعلام ورشکستگی موسسه اعتباری توسعه و ارمان مقابل این موسسه جمع شدند و خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند اما هیچکس در این موسسه ها وجود نداشت تا به انها پاسخ دهد.( اینجا کلیک کنید).

اولین اعتراض مردمی مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد به موسسه اعتباری توسعه و آرمان مقابل استانداری این استان در خردادماه امسال شکل گرفت و  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جمع معترضان قول پیگیری داد تا مالباختگان اندکی آرام بگیرند. ( اینجا کلیک کنید).

نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله عدل هاشمی پور و غلامرضا تاجگردون نیز قول پیگیری مطالبات مالباختگان را دادند و در جای دیگری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی واکنشی متفاوت نشان داد و گفت: از دست مسئولان استانی کاری ساخته نیست ( اینجا کلیک کنید)

بازتاب ورشکستگی موسسه اعتباری توسعه و ارمان در رسانه های کهگیلویه و بویراحمد

سایت های خبری و رسانه های کهگیلویه و بویراحمد نیز همزمان با این رخداد دست به کار شدند و برای پیگیری موضوع گزارش هایی را در گفت و گو با مردم و مسئولان تهیه و منتشر کردند.

(اینجا کلیک کنید) و اینجا کلیک کنید).

آوارگی مالباختگان موسسه اعتباری توسعه برای رسیدن به پولهایشان/ وعده هایی که عملی نمی شود

حال سه ماه پس از اعتراض مالباختگان کهگیلویه و بویراحمدی می گذرد و قول هایی که مسئولان امر برای پیگیری مطالباتشان به انها داده اند نیز عملی نشده است و  همچنان این افراد از طریق سازمان بازرسی و مراجع قضایی در حال پیگیری برای رسیدن به سرمایه های خود هستند.

یکی از این مالباختگان که مبلغ ۲۰ میلیون تومان در موسسه اعتباری توسعه ( تعاونی اعتباری وحدت)  شعبه یاسوج سرمایه گذاری کرده بود، گفت: از سال ۹۲- ۹۳ این موسسه در قالب سپرده کوتاه مدت، بلند مدت و سالانه از مشتریان خود وجه دریافت کرد.

این مالباخته یاسوجی افزود: مبلغ ۲۰ میلیون تومان  با سود ۲۵ درصد در این موسسه سپرده کردم که پس از مدتی به ۲۳ درصد کاهش یافت و کارکنان و مسئولان موسسه در این مدت نمی گذاشتند که مشتری سپرده خود را جابجا و یا خارج کند.

وی ادامه داد: برخی مدیران این موسسه ها از برخی کارکنان بانک ها درخواست داده بودند تا در قبال معرفی و جذب مشتری از جوایز و پاداش هایی برخوردار شوند.

واگذاری پرداخت پول مالباختگان به موسسه اعتباری “ملل”

این جوان مالباخته یاسوجی با بیان اینکه تاکنون به استانداری کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده ایم و قول پیگیری داده اند، گفت: قرار است پرداخت پول مالباختگان به موسسه اعتباری “ملل” واگذار شود تا از این طریق بتوانند پول خود را از این موسسه دریافت کنند اما مشخص نیست کی این امر محقق شود و به نظر می رسد وعده ای بیش نیست.

تلاش مالباختگان برای دریافت حق قانونی خودشان

و حالا مالباختگان کهگیلویه و بویراحمدی موسسه عتباری توسعه در تلاشند تا در طوماری موضوع مطالبات خود از این موسسه را به گوش مسئولان استان و کشور برسانند تا شاید از این طریق بتوانند پس از ماه ها از این درب به آن درب زدن بتوانند به حق قانونی خود دست یابند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *