آخرین اخبار

آقایان نماینده! توپ زیر پای شماست

محمدرضا نیکبخت اول «سید ضیا هاشمی» طی حکمی از سوی رئیس جمهور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وزارت خانه‌های دولت شده است. هاشمی فرزند این استان است، فرزند استانی که تا به حال در سطوح عالی مدیریتی کشور، در سطح وزارت و وزارت خانه‌ها از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بی […]

اشتراک گذاری
22 August 2017
کد مطلب : 10744

محمدرضا نیکبخت

اول

«سید ضیا هاشمی» طی حکمی از سوی رئیس جمهور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وزارت خانه‌های دولت شده است. هاشمی فرزند این استان است، فرزند استانی که تا به حال در سطوح عالی مدیریتی کشور، در سطح وزارت و وزارت خانه‌ها از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بی نظیر فرزندان مظلوم، سربه زیر و توانمندش استفاده نشده است. اما امروز پس از سال‌ها فراموشی، یکی از فرزندان توانمند همین استان در آستانه وزارت قرار گرفته است.

 

دوم

سید ضیا هاشمی سوابق علمی و پژوهشی قابل قبولی دارد، پیش از این ریاست موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران را به عهده داشته است، رئیس گروه علوم اجتماعی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بوده است، عضو کمیسیون تخصصی شورای عتف و عضو کمیسیون اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است، در مقاوم معاونت فرهنگی وزارت علوم خوب ظاهر شده است، با دانشجویان رابطه بسیار خوبی داشته است و با تاکید بر قانون گرایی زمینه بسط آزادی بیان در دانشگاه‌ها را فراهم آورده است. در واقع سید ضیا چهره بسیار توانمندی است با سوابق درخشان در حوزه علوم انسانی (این در حالی است که خاستگاه دکتر فرهادی وزارت بهداشت بوده است) که با توجه به جایگاه علمی و پژوهشی ویژه‌اش می‌تواند زمینه تحول در علوم انسانی و تعالی رشته‌های این حوزه را در دانشگاه‌ها فراهم آورد، جایگاه قابل قبول سید ضیا در این عرصه می‌تواند وی را به وزیری توانمند در عرصه علوم و دانشگاه‌ها بدل کند.

سوم

بسیاری می گویند، احتمال وزارت گزینه‌های دیگری غیر از سید ضیا وجود دارد، یعنی احتمال معرفی این استاد دانشگاه و محقق توانمند برای این عرصه ضعیف است، اما من می‌خواهم از احتمال قوت گرفتن این احتمال حرف بزنم. در واقع می‌خواهم از راه‌هایی که می‌تواند به وزارت سید ضیا ختم شود حرف بزنم، می‌خواهم کمی از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان، و نمایندگان زاگرس نشین حرف بزنم.

چهارم

هم استانی‌های عزیز اگر همه ما، خواهان وزارت مردی باشیم که فرزند ماست، باید بتوانیم در گام اول دولت و دولتمردان و در گام دوم مجلس شورای اسلامی را به انتخاب سید ضیا مجاب کنیم و این مهم راهی ندارد، مگر استفاده از ظرفیت نمایندگانی که به مجلس فرستاده‌ایم.

آقایان نماینده؛ امروز توپ زیر پای شماست. تنها شمائید که می‌توانید دولت و پس از آن مجلس را به وزارت سید ضیا مجاب کنید، پس باید بتوانید با چانه زنی صحیح و دقیق و نشان دادن نقاط قوت و توانایی‌های برادرتان جایگاهش را برای این امر مهم محکم کنید. قدرت چانه زنی شما با ایجاد وحدت در میان نمایندگان و یا دولتمردانی که می‌توانند در این امر شما را یاری کنند روشن می‌شود، پس تا آنجا که می‌شود با قوت تمام وارد صحنه شوید و زمینه وزارت مردی از این منطقه را فراهم آورید. آقای دکتر وکیلی، نماینده همزبان که از جایگاه بسیار خوبی در مجلس شورای اسلامی برخوردار است، نمایندگان حوزه‌های زاگرس نشین، نمایندگان لیست امید، همه و همه ظرفیت‌هایی هستند که باید در این مسیر ترغیب شوند و همه این‌ها منوط به قدرت چانه زنی و مذاکره شماست.

آقایان؛ زارعی، تاجگردون و هاشمی

امروز توپ زیر پای شماست! این گوی و این میدان!

ما منتظریم ببینیم چه می‌کنید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *