آخرین اخبار

حرف‌های متفاوت معاون وزیر کار در یاسوج/از مدیر سوزوکی سوار تا مدیران گوش به فرمان نماینده

معاو ن وزیر کار در یاسوج در جمع مسئولان اداره‌کل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان حرف‌های متفاوتی زد.

اشتراک گذاری
18 August 2022
کد مطلب : 106443

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس سید محمدرضا حسینی معاون وزیر کار با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد و در جمع مدیران اداره کل کار این استان صحبت‌های متفاوتی داشت.

معاون وزیر کار در نشست با مسئولان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: صندلی هایی که روی آن نشسته‌ایم ثمره خون هزاران شهید است، نمی‌شود در جمهوری اسلامی مسئولیت پذیرفت و به شهدا بی توجهی کرد و اگر شهدا حضور داشتند امروز به جای ما در این مناسب قرار می گرفتند چرا که از ما شایسته تر بودند.

مردم از شهدا منزجر نبودند

وی گفت: بپذیریم که اگر شهدا بودند ما اکنون اینجا ننشسته بودیم و اکنون ترازی برای ما هستند تا خود را بهتر بشناسیم و خود را با عملکرد شهدا مقایسه کنیم، فاصله رفتار ما با شهدا می تواند نسبتی از ناکارآمدی و انزجاری باشد که مردم بعضا از عملکردهای ما دارند چرا که مردم از شهدا منزجر نبودند و از آن‌ها رضایت داشتند و مردم آنها را کارآمد می دانستند.

این معاون وزیر کار گفت: به همین دلیل اکنون چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب به شهدا علاقه مند هستند و همین هایی که آن‌ها را باور نمی‌کنیم سر مزار شهدا حضور پیدا می کنند چرا که فکر می‌کنند شهدا خالصانه هر چه داشتند فدا کردند و نمونه آن حاج قاسم سلیمانی است که چپ و راست برای او عزادار شدند و همه این را می فهمند.

خودمان را مقابل شهدا به نادانی نزنیم

این مسئول گفت: شهیدان حجاب‌های درون را از بین می برند تا حقیقت را درک کنیم اگر به دنبال کارآمد شدن هستیم باید فاصله مدیریتی خود را با شهدا کم کنیم، همچنان که حاج قاسم می‌گفت اگر می‌خواهید شهید شوید باید مثل شهدا زندگی کنید.

وی بیان کرد: ارتباط با شهدا برای ما موضوعیت دارد و نمی توان خود را در این زمینه به نادانی زد هر نقطه ای از این کشور شهیدی دارد و تعداد کسانی که فکر می کنند شهیدان بی‌خود و بی‌جهت در این مسیر رفتند بسیار کم است و این ترازی برای مسئولان است که روزانه خود را با تراز شهدا بسنجند.

حسینی در ادامه گفت: برای کارگزاران نظام جمهوری اسلامی زیارت قبور شهدا واجب و لازم است تا کارنامه خود را به شهدا ارائه دهند و اگر به قرآن اعتقاد داریم که شهدا عند ربهم یرزقون هستند قطعاً آنها به ما کمک می‌کنند و بدون کمک آنها نمی توان بر مشکلات غلبه کرد.

این مسئول یادآور شد: اولین و مهمترین ویژگی شهدا تدین آنها بود که انسانهای خداباور و مومن بودند امروز ما به عنوان کارگزار و مدیر جمهوری اسلامی نمی‌توانیم این موضوعات را نادیده بگیریم کسی نمی‌تواند کارگزار نظام باشد و به شهدا اعتقاد نداشته باشد حقوق چنین مدیر و کارگزاری مشروع نیست چه برسد که مدیر باشد.

حسینی تصریح کرد: اولین ویژگی شهدا تدین آنها بود لذا باید در انتخاب مدیران این موضوع را رعایت کنید باید کسی را منصوب کنید که اعتقاد به شهدا داشته باشد هیچگاه در وصیت نامه شهدا به بی حجابی و بی نمازی دعوت نشده است در وصیت آنها دینداری را می‌بینیم و به صورت مشترک به ولایت مداری دعوت کرده‌اند.

نوکری مردم استاندار و آبدارچی نمی‌شناسد

وی افزود: وجدان آگاه و بیدار به ما می‌گوید که نمی‌توان شهدا را نادیده گرفت باید خیلی بی وجدان باشیم که شهدا را نبینیم اگر مومن و عامل به راه شهدا باشیم نصرت خداوند همراه ما مدیران خواهد شد همانطور که همراه شهدا شد و وعده خدا نصرت متدینین است کسانی که مومن به خدا و شهدا و رهبری و مردم باشند و مومن به نوکری مردم باشند.

حسینی یادآور شد: چیزی که باید روشن کنیم این که نسبت ما با مردم چیست باید فرمانبر مردم باشیم فرقی نمی کند کارشناس یا مدیرکل یا استاندار، نسبت مسئولان با مردم نوکری است نه اربابی، نباید مردم به دنبال مدیرکل بدوند بلکه باید مدیرکل به دنبال مردم بدود مسئول در تراز جمهوری اسلامی نباید برای خدمت به مردم شب آرام بخوابد اما سیستم عوض شده و ما ارباب و مردم رعایت ما شده‌اند چرا باید مردم باید به دنبال ما بدوند در حالی که پول از آنها می گیریم تا کار برایشان انجام دهیم.

مدیرکل نباید فقط گردن کلفتان را بپذیرد

حسینی گفت: مردم ناراحت رفتارهای ما و تبعیض و بی‌عدالتی هستند وگرنه مردم می‌دانند که کشور در شرایط ویژه است آنها می‌دانند از سال ۵۷ تا الان جنگ داخلی و خارجی و تحریم داشتیم در جنگ از ۳۰ کشور اسیر گرفته‌ایم مردم این موضوعات را می‌فهمند آنچه مردم را ناراحت می‌کند رفتار تبعیض آمیز و غیر منصفانه‌ای است که داریم؛ تبعیض یعنی اینکه کسی بخواهد مدیرکل را ببیند و منشی بگوید مدیرکل کار دارد اما همان لحظه استاندار کسی را معرفی کند و مدیرکل فورا او را بپذیرد، این تبعیض است و مردم آن را نمی پذیرند.

معاون توسعه مدیریت وزارت کار در ادامه گفت: نباید همه گوش به فرمان گردن کلفتان و قدرتمندان و یا استانداران و فرمانداران و نمایندگان باشیم در حالی که خداوند می فرماید اراده کرده ام تا مستضعفان باالنشین باشند، آیا خدا به چنین سیستمی لطف می‌کند و باب رحمت را باز می کند؟ آیا خدا چنین سیستمی را برمی‌گزیند؟ خداوند به خاطر همین شهدا به ما رحم کرده و می‌گوید شاید این چنین دست از تبعیض برداریم.

وی گفت: نزدیک به ۲۰ سفر استانی رفته‌ام و نامه‌های مردم را به مدیران استان ارجاع داده‌ام زیرا باید خودتان در استان مشکل مردم را حل کنید چرا باید آنها به من معاون وزیر مراجعه کنند چرا نمی‌توانید مشکل مردم را ببینید و برطرف کنید چون سیستم بر شما سوار است اما مدیر انقلابی بر سیستم سوار می شود.

مدیر انقلابی اسیر دست نماینده نمی‌شود

حسینی افزود: مدیریت انقلابی اسیر نماینده مجلس نیست فرمانبردار مردم است حرف مردم را می‌زند حرف سرمایه‌داران را نمی‌زند مدیر باید در دل حادثه باشد تا کسی پشت درب او نماند و دردهای مردم را بداند.

وی گفت: مدیر انقلابی نباید سوزوکی سوار باشد سوزوکی نباید زیر پای مدیر باشد سوال می‌کنیم اگر قرار بود اینجا را خودتان اداره کنید آیا باز هم سوزوکی زیر پا می‌گذاشتی؟ طوری منابع را اداره می کردید که به بهترین نحو اداره شود.

حسینی بیان کرد: باید خودمان را از این سیستم بیرون بکشیم وقتی یک معیار وجود داشته باشد از این سیستم بیرون می آییم و به عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی مومنانه برای خدمت به مردم قدم بر می‌داریم.

وی در ادامه در خصوص چینش مدیران گفت: امروز دیدم که بسیاری از مدیران شما از مدیران دولت قبل هستند نمی‌گویم عوض کنید بلکه رویکردها باید تغییر کند هر کسی نوکری مردم را کرد بماند اما اگر قرار است کسی در ستاد آیت الله رئیسی بوده و نوکری مردم را نکند باید کنار برود ما باید فقط نوکر و مومن به مردم و انقلاب و شهدا باشیم.

حسینی گفت: مدیر باید انقلابی باشد و با مردم و بدانیم که اینها امانت در دست ماست خداوند به ما توصیه می‌کند که امانت ها را به دست اهلش بسپارید.

حرف ناحق نماینده و معاون وزیر را نشنوید/حرف حق آبدارچی را بپذیرید

این مسئول یادآور شد: رئیس شهرستان و مدیران و معاونین باید مومن ترین افراد به انقلاب و امام شهدا باشند شهدا نمی‌پذیرند که به سفارش نماینده مجلس و افراد ذی نفوذ مدیران خود را به کار گماریم لذا مدیران انقلابی و خادم مردم به کار گیرید ما هم پشتیبان شما هستیم تا ارزش های اسلامی را حاکم کنید.

وی در خصوص گماشتن مدیرکل کار و تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ نفر را به ما معرفی کردند که از بین این چندین نفر فردی را گزینش کردیم نمره ایشان از نمره بقیه بهتر و بیشتر بود و بر اساس ارزیابی‌ها این کار صورت گرفت.

حسینی افزود: تعهد نوکری با مردم بسته‌ایم مدیری از همه بهتر است که در نوکری مردم سرعت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ارتباط مسئولان با نمایندگان گفت: همه نمایندگان عزیز ما هستند و با بیشتر آنها دوست و رفیق هستیم اگر نماینده‌ای حرف حق زد باید آن را اجرا کنید حتی اگر آبدار اداره حرف حق بزند باید آن را اجرا کنیم اما اگر من به عنوان معاون وزیر درخواست و حرف ناحق از مدیرکل داشتم حق اجرای آن را ندارید.

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *