آخرین اخبار

اتفاق عجیب در کهگیلویه و بویراحمد از زبان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از اتفاقی عجیب در استان خبر داد.

اشتراک گذاری
18 August 2022
کد مطلب : 106429

به گزارش خبرگزاری  فارس  از یاسوج؛ یکی از عوامل توسعه در هر استان توجه و ایجاد و راه‌اندازی نمایشگاه‌ها در زمینه های مختلف است نمایشگاه‌هایی که اولین مزیت و مهمترین هدف آن تبادل آرا و اندیشه های اقتصادی و تجاری میان تجار و صنوف نقاط مختلف کشور است و به این ترتیب موجب توانمندسازی تجار و تسهیل در تجارت خواهد شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت نیاز به چنین تبادل و تضارب تجاری دارد و در همین خصوص سیروس باقری مدیرعامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قبل از هر ارگان و دستگاهی در استان نیاز به همراهی اصحاب رسانه جهت توانمندسازی شرکت نمایشگاههای دائمی داریم یادآور شد: مهمترین رکن در این همکاری و همراهی عبارت است از شناسایی و معرفی توانمندی های استان از طریق رسانه‌ها و معرفی آن به کشور و دنیا که لازم است کهگیلویه و بویراحمد و داشته ها و ظرفیت های آن را به طریق اولی معرفی کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حوزه نمایشگاهی بدون تعارف تا به امروز وضعیت خوبی نسبت به سایر استان‌های کشور نداریم و جایگاه ما در رتبه های آخر است یادآور شد: شکوفایی در این حوزه نیاز به خلاقیت، ابتکار و همراهی مسئولان و یاری رسانه‌ها و ایجاد زیرساخت ها دارد که در دوره مدیریت جدید شرکت نمایشگاههای دائمی به دنبال برطرف کردن نواقص و ایجاد ضرورت‌ها بوده هرچند سنگ‌هایی پیش پای شرکت نمایشگاه ها ریخته می شود.

این مسئول با اشاره به تاریخچه شرکت نمایشگاه ها و با بیان اینکه قدمت آن به درازای تاریخ و داد و ستد های اولیه است یادآور شد: پدران و نیاکان ما در قالب های دیگر مثل کاروان ها و بازارچه ها با سایر تجار از نقاط دیگر داد و ستد می کردند و فعالیت شرکت نمایشگاه ها از این حیث مربوط به امروز و دیروز نیست.

باقری با اشاره به مشکل اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد که در زمره یکی از استانهای با نرخ بالای بیکاری قرار دارد یادآور شد: در صورتی که همه از جمله دستگاه های دولتی و رسانه ها پای کار باشند و شرکت نمایشگاههای استان به معنای واقعی و با همه ظرفیت و با داشتن فضای فیزیکی مورد نظر فعالیت کند قریب به ۱۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم و تا ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی غیر مستقیم در این چرخه خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مهمترین مشکلات این شرکت فضای فیزیکی برگزاری نمایشگاه بوده و در سال‌های اخیر بنا به ضرورت این نمایشگاه ها را در مصلای نماز جمعه یاسوج برگزار کرده‌ایم تصریح کرد: قبل از هر چیز باید از ستاد نماز جمعه و دفتر نماینده ولی فقیه به دلیل همراهی و همکاری و اجازه برگزاری نمایشگاه در مصلا قدردانی کنیم.

وی افزود: اما در این بین مشکل بزرگ و غیر قابل باور در استان ایجاد شده که لازم است مسئولان و شخص استاندار و معاونت اقتصادی و متولیان همچون سازمان صمت پیگیر این مشکل بزرگ باشند.

باقری در همین خصوص گفت: یک سایت نمایشگاهی با متراژ بالای زمین در جاده یاسوج – شیراز در کنار سد شاه قاسم و در سال ۹۲ با هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومانی ساخته شد که اتفاقی عجیب در این خصوص رخ داده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان ادامه داد: معلوم نیست که چرا و به چه دلیل با این هزینه کرد سنگین در آن زمان و با وجود چنین متراژ بالایی از زمین و سوله و سایر فضاها سند آن به نام شرکت نمایشگاههای دائمی کشور خورده است و اکنون این سایت نمایشگاهی جز اموال استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب نمی‌شود.

وی با ابراز تعجب از چنین وضعیتی گفت: هر چند همه اموال و املاک انفال و دارایی های واقع در کشور و در هر استانی مربوط به نظام جمهوری اسلامی بوده اما دلیل این که چنین ظرفیتی با این هزینه کرد درون استانی و با این متراژ زمین در ید شرکت نمایشگاه های دائمی استان نیست جای تعجب و تامل است.

باقری با بیان اینکه قسمتی از توان خود را برای برگرداندن این سایت نمایشگاهی به استان صرف کرده ایم و رایزنی ها و مکاتباتی با مرکز داشته‌ایم از مسئولان استانی خواست تا برای رفع این معضل بزرگ چاره‌جویی کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بی شماری در استان داریم اما تاکنون نتوانسته ایم ظرفیت‌ها را در قالب نمایشگاه ها مورد استفاده قرار دهیم گفت: اگر صنعت ساختمان را وارد گود نمایشگاه‌ها کنیم اتفاقات شگرفی در صنعت نمایشگاهی و اشتغال استان خواهد افتاد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آمادگی استفاده از ظرفیت صنوف بومی استان را در برگزاری نمایشگاه ها داریم اولویت ما صنوف بومی بوده و منتظر حضور آنها در نمایشگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *