آخرین اخبار

۲۴ هزار زوج نابارور در کهگیلویه و بویراحمد/ زنگ خطر کاهش جمعیت

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ هزار زوج نابارور در استان هستند.

اشتراک گذاری
18 August 2022
کد مطلب : 106417

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، نشست جوانی جمعیت امروز به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست به وجود ۲۴ هزار زوج نابارور در استان اشاره و بر لزوم ایجاد مرکز درمان ناباروری در کهگیلویه و بویراحمد تاکید شد.

داوید صادقی با اشاره به اینکه روند کاهش جمعیت زنگ خطری است که به صدا درآمده گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۴۱ واقعه ولادت و ۳ هزار و ۸۱۷ واقعه وفات در استان ثبت شد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه امسال ۳ هزار و ۱۹۶ واقعه ولادت و ۹۷۲ واقعه مرگ ثبت شده گفت: عوامل متعددی در کاهش تمایل خانواده‌ها دنیا است که شرایط اقتصادی یکی از آنها است،ضمن اینکه دو هزار و ۲۰۱ واقعه ازدواج در چهار ماهه امسال به ثبت رسید.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه‌ها ۵ درصد اعتبارات پژوهشی خود را برای انجام کارهای پژوهشی در زمینه جوانی جمعیت اختصاص دهند.

سید جواد هاشمی‌مهر از مدیرانی که در حوزه جمعیت دغدغه‌ای ندارند گلایه کرد و گفت: با توجه به شعار دولت در زمینه جوانی جمعیت انتظار می‌رود متولیان با احساس مسوولیت بیشتری در جلسات حاضر شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جوانی جمعیت می‌تواند مرزهای هر کشوری را حفظ کند، افزود: یکی از نگرانی‌های نخبگان کشور کاهش جمعیت کشور است که مسئولیت همه ما را دو چندان می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات روحی و روانی ناشی از عدم داشتن فرزند برای زوجین افزود: دستگاه‌ها کارگروه جوانی جمعیت را در ادارات تشکیل داده و در زمینه توجه به آموزه‌های دینی، سبک زندگی اسلامی و جلوگیری از فروپاشی نظام خانواده برنامه‌ریزی کنند.

معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در بحث جوانی جمعیت بیشتر همکاری کنند، افزود: ۵ درصد اعتبارات پژوهشی برای انجام کارهای پژوهشی در حوزه جوانی جمعیت اختصاص داده شود.

در ادامه سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست با توجه به آمار ۲۴ هزار زوج نابارور در استان زمینه ایجاد مرکز درمان ناباروری در مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز فراهم شود.

عاطفه السادات مدبرنژاد خاطرنشان کرد: بانک‌ها ضمن رعایت قوانین و ضوابط، در پرداخت وام‌های فرزندآوری تسهیل‌سازی انجام دهند.

وی همچنین خواستار تهیه برنامه تخصصی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد.

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *