آخرین اخبار

گزینه های استانداری و فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد در دولت دوازدهم + اسامی و جدول

بعد از انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و تحویل دو باره کلید ساختمان نهاد ریاست جمهوری به دکتر حسن روحانی بازار گمانه‌زنی‌ها و صد البته پیگیری‌ها به جهت معرفی و ابقا مدیران آینده دولت دوازدهم در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در محافل سیاسی، رسانه‌ها و فضای مجازی داغ است. موضوع که بیش از […]

اشتراک گذاری
08 August 2017
کد مطلب : 10489

بعد از انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و تحویل دو باره کلید ساختمان نهاد ریاست جمهوری به دکتر حسن روحانی بازار گمانه‌زنی‌ها و صد البته پیگیری‌ها به جهت معرفی و ابقا مدیران آینده دولت دوازدهم در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در محافل سیاسی، رسانه‌ها و فضای مجازی داغ است.

موضوع که بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد تغییر و یا ماندن استاندار کهگیلویه و بویراحمد است. ماندن «خادمی» در یک استان کوچکی همانند استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط سختی دارد و دولت هم به این موضوع واقف است. به هر حال در مجموع و به گفته برخی از کار‌شناسان و مدیران سیاسی و اجرایی استان «خادمی» مدیریت موفقی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشت و قبل از این در تحلیلی به این موضوع پرداخت شد.
هواداران سید باقر موسوی‌جهان‌آباد شوق نشستن «سید باقر» بر کرسی صندلی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را در دل دارند و البته «غلام‌محمد زارعی» تا حدودی مدیون او هست، «زارعی» او را در انتخابات دهم مجلس برادر صدا زد.
استانداری سید باقر موسوی در استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی و به دلایل ممکن نیست که در این مقال به او پرداخته نمی‌شود.
علی مندنی‌پور یکی دیگر از گزینه‌ها است او عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز است و رابطه نزدیکی هم با «غلامرضا تاجگردون» و هم با «غلام‌محمد زارعی» دارد، سخنرانی در ستاد حسن روحانی نیز در کارنامه سیاسی او هم برای رسیدن به کلید ساختمان استانداری نیز وجود دارد.
گفته می‌‍شود، رایزنی «وکیلی»، «فاطمه حسینی» کهگیلویه و بویراحمدی‌ها تهران نشین نیز برای او از چشمان پنهان نشده است.
کلید ائتلاف سیاسیون اصلاح‌طلب با چهره‌های شاخص سیاسی بویراحمد در تهران و استان کهگیلویه و بویراحمد برای انتخاب استاندار نیز زده شده است. شانس «مندنی‌پور» برای تصدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیش از گزینه‌های احتمالی دیگر است.
نقش «غلامرضا تاجگردون» در این رابطه پررنگ‌تر خواهد شد، او قطعاً در این خصوص بی‌تفاوت نیست و حرف اول را می‌زند.
نام‌های خداداد غریب‌پور، فتاح محمدی، دکتر اسماعیلی و حسن فیاضی (غیربومی) و حسن نوروزی نیز برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز شنیده می‌شود.

بنا بر اطلاعات این سایت خبری احتمال گزینه غیربومی برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دولت دوازدهم بسیار زیاد است. یکی از دلایل وجود گزینه غیربومی را اختلافی که شاید در بین نمایندگان و سیاسون بر سر مسئله گزینه بومی بوجود بیاید، می‌دانند.

گمانه‌زنی در باره تغییر فرمانداران شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز وجود دارد.
در شهرستان بویراحمد؛ محمدکاظم نظری (دکترا) –شاهرخ کناری (کار‌شناسی ارشد) -سید حشمت اله اکبریان-سیدرضا عسکری- محمودباقری (کار‌شناسی ارشد) -قاسم یزدانی-پادیاب (دکترا) -ابوذر صالح نسب (دکترا) -عبدالحمید پناهی (دکترا) گزینه‌های فرمانداری بویراحمد هستند. شانس محمد کاظم نظری برای ماندن در این پست بیش از سایرین هست.

در شهرستان گچساران موضوع کمی فرق دارد، عبدالرحیم رحیمی چشم به معاونت استانداری کهگیلویه و بویراحمد دارد و از آمدن او به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد.
با آمدن «حاج رحیمی» به یاسوج؛ افرادی همانند: فرانک میرزایی (کار‌شناس ارشد راه و شهرسازی و نیروی باسابقه وزارت کشور)، ظهیرالدین پورالحسینی (رئیس آموزش و پرورش گچساران و مرتضی سجادپور معاون فرماندار گچساران جزء گزینه‌های احتمالی فرمانداری گچساران هستند.
شهرستان کهگیلویه نیز حرف‌های زیادی وجود دارد، نقش عدل هاشمی‌پور در انتخاب فرمانداران چهار شهرستان حوزه انتخابیه خیلی پررنگ نیست، قطعاً او از اصلاح‌طلبان حامی خود بهره خواهد برد.
گفته می‌شود، پوزش دیگر تمایلی برای ماندن در شهرستان کهگیلویه ندارد، از طرفی افرادی همانند؛ محمود مومن نسب (کار‌شناسی ارشد)، سید محمد محمدپور، آفرین شادباش (کار‌شناسی)، علی پوزش، علی جلال منش (کار‌شناسی ارشد)، سرتیپ خادمی (کار‌شناسی ارشد) نیز به عنوان گزینه‌های احتمالی مطرح شده‌اند.
شهرستان باشت همانند گذشته تا روزهای آخر مشخص نیست که گزینه نهایی فرماندار کیست اما از خسرو عباسی (کار‌شناسی ارشد)، سید عادل خرسندی (کار‌شناسی ارشد) و مسعود حسینی (فرماندار فعلی) به عنوان گزینه‌های فرمانداری نام برده می‌شود.
در شهرستان دنا نام آقایان؛ علی تاج امیری-عبدالحمید یزدان پناه-نویدالله عمادی-سیروس یزدان پناه-وحید امیری–حریمی کیش برای فرمانداری این شهرستان بر سر زبان‌ها است.

برای شهرستان لنده نیز نام افرادی همانند دارا کریمی‌نژاد (فرماندار فعلی)، محمود راستین(کارشناسی ارشد)، علی عسکری، ابراهیم خنجری، بهادر وحیدی و البرز محمدخانی برای این مسئولیت مطرح هستند.

اما قضیه برای شهرستان چرام قدری متفاوت است، داریوش پاداش که جدیداً برای این مسئولیت مشخص شده است، موافقان و مخالفانی دارد، اما قدرت موافقانش در بدنه سیاسی دولت بیشتر است او به احتمال خیلی زیاد در فرمانداری چرام فعلاً خواهد ماند. و نام افرادی همانند؛ کرامت اکابر (کار‌شناسی ارشد) علی پاک‌نژادی (کار‌شناسی ارشد) علی محمودی (دکترا) و ولی باقرفر (کار‌شناسی ارشد) برای فرماندار چرام در کنار «داریوش پاداش» مطرح هستند.

علی اکبر فرهنگی نسب فرماندار شهرستان بهمئی است او زمان زیادی نیست که این مسئولیت را برعهده گرفته است، اما در حد یک فرماندار ظاهر شده است و می‌گویند او در جایگاه خود ابقا خواهد شد. اما با این وجود از افرادی همانند؛ مجید باقریان، خداخواست موسوی (کار‌شناسی ارشد)، ذوالفقارموئدی (کار‌شناسی ارشد)،، جعفر صدیقی (کار‌شناسی ارشد)،، لطف الله ایرمی (کار‌شناسی ارشد)، مجید پارسایی (کار‌شناسی ارشد)، و حکمت اله سنایی (کار‌شناسی ارشد)، نیز برای این مسئولیت نام می‌برند.

با همه این تفاسیر در صورت ماندن «سید موسی خادمی» تغییر فرماندار به کندی انجام خواهد گرفت، لذا باید منتظر روزهای آینده باشیم.

این اطلاعات دقیق نیست و صرفاً بر اساس اطلاعات و شنیدهای خبرنگار ما جمع آوری شده است.کبنانیوز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

۳ responses to “گزینه های استانداری و فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد در دولت دوازدهم + اسامی و جدول”

  1. احمد says:

    سید حشمت الله اکبریان مردی دلیر نترس .پاکدست .وباتجربه.اصلاح طلب سه اتشه و البته جانباز جنگ تحمیلی ازدیاربویراحمداست.البته لیاقت بیش از اینها را دارد.

  2. حسین قنبری says:

    در میان این گزینه ها اقای حاج اکبریان واقعا لیاقت استانداری رو دارن…پاکدستی و توانمندی ایشان ستودنی هست.انشاالله مسولیت مناسبی بهشون بدن که دردی از جامعه و مردم دوا کنن

  3. Anonymous says:

    افسوس مردانی همچون حاج اکبریان که باید بخاطر سیاسی بازی ها و طایفه بازی های استانی از استان خارج شوند و در فارس و تهران و اصفهان از آنها استفاده شود..بخدا قسم از این مردان پاک و کارآمد در استان کم نداریم حاج اکبریان انسان بزرگ و شایسته ایست

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *