آخرین اخبار

چرا درآمد دکترای ریاضی ۱میلیون و پزشک عمومی ۱۲میلیون باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانک‌های خصوصی در این استان به یک معضل جدی تبدیل شده‌اند، گفت: این بانک‌ها پول را از مناطق کمتر توسعه یافته‌ مانند کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری کرده و در تهران سرمایه‌گذاری می‌کنند. سید موسی خادمی ظهر امروز در گردهمایی رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور […]

اشتراک گذاری
02 August 2017
کد مطلب : 10261

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانک‌های خصوصی در این استان به یک معضل جدی تبدیل شده‌اند، گفت: این بانک‌ها پول را از مناطق کمتر توسعه یافته‌ مانند کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری کرده و در تهران سرمایه‌گذاری می‌کنند.
سید موسی خادمی ظهر امروز در گردهمایی رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور با بیان اینکه انرژی، آب و جنگل سه عامل مهم در سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ درصد انرژی کشور، ۱۲ تا ۱۴ درصد آب تولیدی و ۲۶ درصد جنگل‌های زاگرس را داشته و به طور قطع در صورت کم شدن بی‌مهری‌ها، جایگاه ویژه‌ای در آینده توسعه کشور دارد.

وی با بیان اینکه با وجود کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد، این مشکل همچنان معضل اساسی استان است، افزود: بخش خصوصی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دفاع می‌‌کند و این امر به کاهش نابرابری و بهبود وضعیت استان‌های کمتر توسعه یافته کمک می‌کند و امیدواریم با توانمندشدن بخش خصوصی، نابرابری‌های عمودی و افقی در استان‌های کمتر توسعه یافته رفع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه سیاست‌های مالی و بانکی کشور خود را در جامعه ما ناکارآمد نشان داده و به نوعی این سیاست‌ها بلااثر شده است، گفت: برای کمک به حل مشکلات اقتصادی، تعداد زیادی بانک خصوصی ایجاد کردیم که حالا خود به معضلی جدی تبدیل شده و در حال حاضر مهم‌ترین مشکل بخش خصوصی استان با بانک‌های خصوصی است.

خادمی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی ما واقعی نیستند، عنوان کرد: این بانک‌ها پول را از مناطق کمتر توسعه یافته‌ای مانند استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری کرده و در تهران سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی بیان کرد: اینکه سیاست‌های پولی ما نتیجه خوبی نمی‌دهد دو علت می‌تواند داشته باشد، یکی اینکه گاهی سیاست‌های خوب را بد اجرا می‌کنیم و دوم اینکه در اجرای سیاست‌ها به اقتضائات محلی توجه نکرده و می‌خواهیم یک سری سیاست‌های جهان شمول را اعمال کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات ما این است که یک تجربه تکراری را مجددا تکرار می‌کنیم و استانداری باید مرتبا بین بانک و تولیدکننده چانه‌زنی کند، چرا باید بانک خود تسهیلات را تحویل ندهد که نیازی به این روش‌ها و تهدیدهای ما نباشد، این اقدامات روش‌های پایداری نبوده و تاکنون جواب نداده است.

خادمی ابراز کرد: ما به درآمدزایی و برگشت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف توجه نکرده‌ایم که از طریق مکانیسم‌های مالیاتی نرخ برگشت‌ها را به هم نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه ما به میزان و تفاوت سوددهی بین بخش‌ها توجهی نکرده‌ایم، گفت: به فرض مثال چرا باید یک جوان با مدرک دکترای ریاضی یک میلیون درآمد و یک پزشک عمومی ۱۲ میلیون درآمد داشته باشد تا نتیجه آن استقبال گسترده دانش‌آموزان از رشته تجربی و عدم تمایل آنها به رشته ریاضی باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال بانک‌ها موظف به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان در بسته اشتغال و رونق تولید شده‌اند که از این میزان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و حالا باید باز هم منتظر بهانه‌های بانک‌ها باشیم و دعواها شروع شود.

خادمی با بیان اینکه اینها همه نتیجه سیاست‌های تکراری اقتصادی است، گفت: اگر یک یا دو سال برخی فعالیت‌ها را تعطیل کرده و برای انجام یک کار پایدار برنامه‌ریزی کنیم این مشکلات حل می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *