آخرین اخبار

معرفی دستگاه های اجرایی برتر کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های گوناگون

حسن نوروزی روز یکشنبه در جشنواره شهیدرجایی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت مقام شهیدان رجایی و باهنر افزود: برای ارزیابی هر دستگاه ۱۴۰ زیر شاخص بررسی شده است.

اشتراک گذاری
26 September 2016
کد مطلب : 1014

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد: در بخش ارزیابی عمومی شاخص ها در قالب ۶ برنامه و ۳۴شاخص عمده ارزیابی شده است.

نوروزی با بیان اینکه عملکرد هر دستگاه برتر باید دارای ۲ هزار امتیاز عمومی و اختصاصی باشد افزود: از میان ۴۶دستگاه شرکت کننده در این جشنواره ۱۰ دستگاه به عنوان دستگاه برتر شناخته شده است.

وی تصریح کرد: مستندسازی یکی از امتیازها و ملاک های ارزیابی دقیق عملکرد دستگاه ها درجشنواره شهیدرجایی است اما برخی دستگاه ها به رغم عملکرد خوب مستندهایی برای ارائه نداشتند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضعف فرهنگ مکتوب در نظام اداری و غفلت از مستندسازی را یکی از مشکلات مشهود در دستگاه های اجرایی دانست و گفت: محصول محوری به عنوان یکی از توصیه های رییس جمهوری می بایست اولویت های نظام اداری و دستگاه های اجرایی باشد.

وی گفت: چابک سازی، حذف امضای طلایی، کوچک سازی سازمان با کاهش پست های اداری، برون سپاری امور دولتی و کاهش تصدی گری دولت از جمله ویژگی های دستگاه های برتر است.

نوروزی بیان کرد: امضای طلایی منحصر کردن تمامی فرایند وخدمات یک دستگاه به یک شخص را به دنبال دارد و این امر علاوه بر محدودسازی برای جریان روان فعالیت های سازمانی بسترساز زمینه فساد است.

وی توجه به دولت الکترونیک را یکی از شاخص های ارزیابی دستگاه های اجرایی برشمرد و افزود: برای انتخاب دستگاه های برتر ساعت ها کار کارشناسی شده است و اجرای مطوب این کار حساس از ویژگی های سازمان مدیریت وبرنامه ریزی است.

نوروزی بیان کرد: در بخش شاخص های عمومی و اختصاصی، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، آموزش و پرورش و اداره کل حمل و نقل استان برتر شدند.

وی عنوان کرد: در بخش شاخص های عمومی نیز صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی. اقتصاد و دارایی و آب منطقه ای برتر شدند که امتیار اقتصاد و دارایی و آب منطقه مساوی بود.

نوروزی اظهار داشت: در بخش شاخص اختصاصی نیز اداره کل ثبت اسناد و املاک ، زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، تعاون کار و رفاه اجتماعی استان صاحب بیشترین امتیاز شدند.

وی اضافه کرد: شرکت آبفای شهری ، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، آبفای روستایی و فرودگاه یاسوج به لحاظ عملکرد خوب عمرانی و ارتقای شاخص های خدمات رسانی به عنوان دستگاههای برتر شناخته شدند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *