آخرین اخبار

مسؤولی که دچار بزرگ بینی شود خرد خواهد شد

نقدی برسخنان تاجگردون در روستای نازمکان به قلم یعفوب  درویشیان به عنوان یکی از اهالی روستای نازمکان و حاضرین در سخنرانی دکترتاجگردون در تاریخ پنجم مرداد نودو شش در مسجد امام حسین« ع» روستای سرتیره نازمکان، وظیفه ی شرعی و انسانی خویش می دانم تا فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی و قومیت گرایی و […]

اشتراک گذاری
31 July 2017
کد مطلب : 10091

نقدی برسخنان تاجگردون در روستای نازمکان

به قلم یعفوب  درویشیان

به عنوان یکی از اهالی روستای نازمکان و حاضرین در سخنرانی دکترتاجگردون در تاریخ پنجم مرداد نودو شش در مسجد امام حسین« ع» روستای سرتیره نازمکان، وظیفه ی شرعی و انسانی خویش می دانم تا فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی و قومیت گرایی و مرز بندی سیاسی و جغرافیایی، نکاتی چند را به سمع و نظر مخاطبین فهیم وخصوصا شخص دکتر تاجگردون معروض دارم:
همانگونه که تاجگردون از تمام افرادی که به ایشان رأی دادند تشکر کردند، بنده به عنوان یک شهروند در حوزه ی سیاسی گچساران که به ایشان رأی ندادم از زحمات و تلاش های ایشان برای حل و فصل مشکلات حوزه ی انتخابیه و منطقه ی نازمکان قدردانی می نمایم..
در جلسه ی فوق الذکر دکترتاجگردون بعد از شنیدن مشکلات و مسائل منطقه ی نازمکان از زبان منتخب فرهنگی مردم با واکنشی شدید سخنانی ایراد نمودند که خالی از تامل نمی باشد. هر چند تیم رسانه ای دکترتاجگردون با سانسور شدید و بایکوت خبری آن سخنان دست به نوعی فرافکنی وشانتاژ خبری زدند و از رسالت رسانه ای خویش دور ماندند که در این مقال هم آن دوستان وهم خودم را به صدق درگفتار و انجام رسالت خبری منصفانه دعوت مینمایم..
اولین جمله ی تاجگردون که نوعی هتک حرمت میزبان و درعرف سیاسی کم سابقه مینماید آنقدر سنگین و غیر مقبول مینماید که بیانش از طرف هرشخصی محکوم میباشد حتی دکتر تاجگردون.
تاجگردون خطاب به مخاطبینش که عمدتا از شهرنشینانی بودند که برای دیدار و بعضا گرفتن امتیازاتی به روستاآمده ودر حضور روستائیان محرومی که با امید به تدبیر تاجگردون در مسجد حضورداشتند بیان کردند:
« شما یانماینده ندیده اید، یا اولین باراست نماینده میبینید..شما باید سالی یکبارنماینده ببینید…»
جناب تاجگردون قصد تحلیل و پاسخ به فرمایشتان راندارم امالازم است بدانید این محرومان هم نماینده داشته اند و هم جایگاه نماینده رامی دانند و سکوتشان در مقابل شما از اصالتشان بوده و مهمان نوازی..اینان شمارا انتخاب کردند و دسته های پینه بسته ی همین مردمان با اثرانگشت های تَرک خورده شمارا به بهارستان فرستاد..
لازم است بدانید آن روز شما از زبان یک اشراف زاده بامردم سخن گفتید تایک خادم.. لازم است بدانید همین مردمی که « ندیده » خطابشان کردید خیلی از « دیده» ها را« ندیده» گرفتند. حتی سخنان شما را….
جناب تاجگردون:
شما بیان کردید« جامعه ای که بزرگانش را خرد کند ،خودش راخرد کرده است» جمله ی حکیمانه ای بود اما باتفاسیر فراوان..
ابتدا شما خودتان چقدر حرمت بزرگان جامعه را نگه داشتید؟ اگر به حرفتان معتقدید چگونه بزرگان منطقه ای را « ندیده» خطاب می کنید؟ آیا ردای نمایندگی مردم در چهل سال عمرپربرکت انقلاب ، تنها بردوش شمانشسته است؟ مردم زادگاه من صداقت و متانتشان از زلال چشمه ساران نشات گرفته است و شما شرعا وعرفا موظف به عذرخواهی از این مردم ولایتمدار و انقلابی هستید.
شما چگونه,, خود« بزرگ بین» شده ایدکه دلواپسی هایتان برای بزرگان بوده و محرومان را به شمارنمی آورید و نمی بینید؟ مگر به فرموده ی امام راحل، این انقلاب پا برهنگان نیست؟
بزرگانی که شما نگران تخریبشان هستیددر چشم مردم زادگاه من دوست و برادرند وشما بابیان این جمله باعث انشقاق در میان این برادران شده اید. برگزیده ی مردم از شماخواستندبه عدالت رفتارکنید وخواص را نبینید و مردم ایشان را تشویق کردند اما چرا به عبای شما برخورد و باعث رنجش شماگردید؟
مردم از شماخواستند به جوانان محروم بیشترتوجه نمائید جوانانی که باغدار وشالیکارهستند و روزهای آفتابی داغ و شرجی رادر دمای بالای ۴۵ درجه تحمل میکنند و حتی شبها با وجود گرما و جانوران گزنده و خطراتی دیگر برای آبیاری شالیزارهایشان بی خوابی میکشند و با مشقت روزگارمی گذرانند اما در آنسو از مردمان همین منطقه بابذل عنایت حضرتعالی ،خواص منتسب به شما، امتیازخودروی استیجاری دریافت میکنند و درکمترازیک سال فرزندانشان را درشرکت نفت مشغول کارمیبینیم..‌
این مردم « عدالت از نماینده » ندیده اند نه خود نماینده…
جناب تاجگردون:
چرا از رسانه هاخواستید بعضی ازسخنانتان را سانسور کنند؟ چرا به مشکلات بیان شده اشاره ای نکردید و بافرار احساسی به مسائل دیگری پرداختید؟
آیا مهاجرت مردم منطقه ی نازمکان تاجایی که مدارسشان به تعطیلی کشیده شده اند برایتان مهم نبود؟ آیا منطقه ای پرآب با داشتن رودخانه و چشمه ساران و بالادستی سد کوثر باید زمینهای خشک و تشنه اش بزرگترین دغدغه ی مردم باشد؟ فرمودید ۱۸۰۰۰ هزار متر کانال کشی شده است که انصافا درست فرمودید اما نفرمودید این رقم شبکه ی پائین دستی کانال مادر بوده است.. شما چرا به کانال مادر توجهی نمی کنید؟ آبی برای تقسیم در شبکه ی زه کشی پایین دست وجود ندارد حال آن که از برکت رودخانه ی نازمکان استانهای همجوار سیراب میشوند.
جناب دکتر تاجگردون: بسترسازی برای توسعه ی کشاورزی نازمکان جز با تعریض کانال مادر میسرنمی باشد. اشتغال پایدار با بهره گیری از منابع انسانی و طبیعی در این منطقه ،مخصوصا پتانسیل گردشگری سدکوثر کمتراز دشتک دیل و شلالدان باشت نیست.. پوشش آنتن دهی تلفن همراه و شبکه های تلویزیونی درکنار توسعه ی زیرساخت ها وراه ها و توجه به مسکن و معیشت روستائیان میتواند گواه بر عدالت و حُسن انجام وظیفه ات باشد‌…
جناب تاجگردون ؛
جامعه کسی را برای خدمت مواخذه نمی کند بلکه برای تبعیض به محاکمه میکشاند.شما که خودتان راخادم مردم میدانید در لحن و گفتارو عمل خادم باشید..
از خرمن من و « تو»
مشتی کاه میماند برای بادها…
« چایت» را بنوش..

از کانال ها و مزارع تشنه ی منطقه ی نازمکان درجوار رودخانه و دریاچه ی سد کوثر ، برای قضاوت خوانندگان چند تصویر به پیوست ارسال میگردد که مربوط به یکشنبه هشتم مرداد نود وشش میباشد..

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *