آخرین اخبار

حرف دل کارگران پمپ‌های «سی‌.ان‌.جی» یاسوج با مسئولان/چرا در پرداخت حقوق بی‌نظمی می‌شود

کارگران پمپ‌های سی‌ان‌جی یاسوج می گویند چرا باید در پرداخت حقوق و مطالبات ما بی‌نظمی وجود داشته باشد مسئولان باید به فکر باشند.

اشتراک گذاری
09 December 2022
کد مطلب : 116636

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، یکی از مشکلات عمده در استان کهگیلویه و بویراحمد که همواره موجب بروز اعتراض و انتقادات زیادی به دستگاه‌های دولتی و همچنین بخش خصوصی در این استان شده بی نظمی و سوء تدبیر در پرداخت حقوق کارگران در قالب های مختلف اعم از کارگران شرکتی و قراردادی است.

این مشکلات به قدری روی همدیگر انباشته شده که اکنون در برخی از دستگاه ها مثل شهرداری ها تا ۵ ماه حقوق و مزایای کارگران پرداخت نشده و در این روزگار سخت اقتصادی نمی‌دانند که چگونه روزگار خود را سپری کرده و شکم زن و فرزند خود را سیر نگه دارند.

مشکلات تنها به کارگران شهرداری ها ختم نمی‌شود بلکه در حوزه های مختلف شاهد بی‌نظمی در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران هستیم که دستگاه‌های متولی از جمله اداره کار می بایست به این موضوع ورود کرده و یا اینکه دستگاه‌های نظارتی مانند بازرسی و همچنین دستگاه های امنیتی اجازه ندهند به دلیل بی نظمی برخی از دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان و همچنین بخش خصوصی حقوق تعدادی کارگر بینوا ضایع شود.

در این بین یکی از مشکلاتی که اکنون وجود دارد مربوط به حقوق کارگران جایگاه های سوخت به خصوص جایگاه های توزیع سوخت سی ان جی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

تعدادی از کارگران جایگاه های سوخت سی ان جی در یاسوج در گفت‌گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه حقوق آنها توسط شرکت پیمانکاری به درستی داده نمی‌شود می گویند با پیگیری های انجام شده و با نشستی که در سپاه پاسداران داشتیم و پیگیری هایی که این نهاد برای پرداخت حقوق ما انجام داد باز هم اکنون دو ماه دیگر از حقوق ما عقب مانده است که در این وضعیت سخت اقتصادی نمی‌دانیم که چگونه باید روزگار خود را سپری کنیم.

آن‌ها می‌گویند در گذشته به کارگران جایگاه های سوخت سی ان جی لباس گرم همچون کفش و کاپشن تعلق می گرفت اما امسال با هوای سردی که محسوس‌تر از سال‌های قبل است چنین کاری را انجام ندادند.

آن‌ها می‌گویند ۴۳ نفر کارگر شرکتی پمپ‌های سی ان جی که تحت نظر یک شرکت پیمانکاری در تهران هستیم روزگار سختی را سپری می‌کنیم آنها از مسئولان می‌خواهند که نظم در پرداخت حقوق و مزایای آنها ایجاد شود تا بتوانند در این اوضاع و احوال با حداقل شرایط زندگی خود را سپری کنند.

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *